بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

مشکلات رایج DVD Writer و روش های رفع آنها

بهترین برنامه های موبایل و کامپیوتر..و پروژهای دانشجویی کلیک کنید

DVD Writer یکی از معضلات سخت افزاری تاریخ بشریت به حساب میاد . امکان نداره DVD Writer داشته باشی و عیب و اشکالی نداشته باشه . یا درش باز نمیشه ، یا رایت نمی کنه ، یا سی دی می خونه دی وی دی نمی خونه . خلاصه که همه به نوعی یه مشکلی با DVD Writer دارن . امروز می خوام برخی از این مشکلات رایج در DVD Writer رو بررسی کنم و تا جایی که از دستم بر میاد ، روش های  رفع رو هم بگم . پس با من همراه باشید .

چرا DVD Writer هیچ گونه CD و یا DVD را نمی خواند ؟

این مشکل معمولا دو تا دلیل داره : ۱ – لنز DVD Writer کثیف شده . ۲ – موتوری که وظیفه چرخوندن CD و یا DVD رو داره ، کند میچرخه . طبق تجربیات خودم ، کند شدن سرعت موتور دلیل اصلی نخوندن CD و یا DVD توسط DVD Writer هست . CD و DVD باید با یک سرعت مشخصی بچرخن تا لنز بتونه تمام اطلاعات نوشته شده روی اونها رو بخونه ، وقتی موتور نتونه این سرعت رو ایجاد کنه ، تمام مکانیزم DVD Writer از کار می افته . کند شدن سرعت موتور به دلیل کثیف شدن محور گردش موتور هست که بر اثر مرور زمان گرد و خاکی میشه . برای حل این مشکل باید موتور گرداننده DVD رو با الکل و یا اسپری کنتاکت شور چرب بشورید . یه محفظه خالی بالای موتور قرار داره که از اونجا  می تونید اسپری کنید . بعضی موتور ها هم بالای خودشون سوراخ هایی دارن که می تونید از اون قسمت ، الکل بریزید . فقط باید حواستون باشه اسپری یا الکل روی لنز نپاشه . اگه خیلی به این جور مسائل آشنا نیستید ترجیحا دست به کار نشید خیلی بهتره .

 

نمایی از DVD Writer باز شده - موتور گردان

نمایی از DVD Writer باز شده – موتور گردان

  [تصویر:  45.gif]

**دانلود بهترین و به روز ترین و تنها برنامه اموزش **اندروید همراه دکتر کامپیوترشو(بدون هیچ دانشی از کامپیوتر))**.....اموزش و اشنایای با قطعات کامپیوتر-اموزش نصب تمام ویندوز-اموزش برنامه های کاربردی-مونتاژ و عیب یابی قطعات کامپیوتر-تمام ترفندهای کامپیوتر .....برای دانلود لینک زیر کلیک کنید

  • akwf_562061001476784927images1.jpg


دانلود بهترین برنامه های موبایل و کامپیوتر کلیک کنید

در عکس بالا دایره قرمز بزرگه موتوری رو نشون میده که کار گردوندن DVD رو به عهده گرفته و دایره کوچیکه به داخل موتور راه داره ، اسپری کنتاکت شور رو لب به لب این منفذ قرار بدید و مقدار کمی اسپری کنید . از بغل موتور هم جا واسه این کار هست . اسپری باعث میشه تا محل اتصال میله گردان به موتور شسته بشه و روان تر بچرخه .

 

لنز DVD Writer

لنز DVD Writer

 

در عکس بالا لنز DVD Writer رو می بینید که باید تمیز بشه . با گوش پاک کن می تونید این کار رو بکنید ، روی لنز “ها” کنید تا مرطوب بشه و بعد گوش پاک کن رو روش تماس بدید.  فقط خیلی حواستون باشه ، لنز خیــــــــــــــــلی حساسه . کوچکترین تکونی می تونه کلا نابودش کنه .

در برخی موارد هم DVD Writer سی دی رو اجرا می کنه اما دی وی دی نه . این مشکل هم با روشی که بالاتر گفتم حل میشه .

رایت نکردن DVD Writer هم در برخی موارد نرم افزاری و در برخی موارد سخت افزاری هست . چون هنگام رایت ، موتور باید سرعت مشخصی داشته باشه که با روشی که بالا گفتم مشکل حل میشه . بعضی مواقع هم رایت نکردن DVD و یا CD مربوط به ویندوز میشه که با تعویض ویندوز و یا در برخی موارد با Unistall کردن درایور DVD Writer و Install مجدد شاید مشکل حل بشه .

چرا درب DVD Writer باز نمی شود ؟

این مشکل هم دو تا دلیل داره : ۱ – موتور مخصوص درب معیوب شده . این احتمال خیلی کمه اما خب با شستن موتور درب و یا تعویضش مشکل حل میشه .

۲ – تسمه موتور درب شل شده . معمولا مشکلات مربوط به درب DVD Writer از همین تسمه آب می خوره . تسمه به خاطر ماهیت لاستیکی که داره بعد از یه مدت یا چرب میشه و یا شل میشه . در هر دو صورت عملکرد درب دچار مشکل میشه . تسمه در واقع رابط بین موتور درب و چرخ دنده هایی است که درب را باز میکنن . برای حل این مشکل باید تسمه ای در سایز و قطر همون تسمه معیوب داشته باشید تا جایگزین کنید . در ۹۹ درصد موارد  با تعویض تسمه ، مشکل باز نشدن درب DVD Writer حل میشه .

 

تسمه مخصوص باز کردن درب DVD Writer

تسمه مخصوص باز کردن درب DVD Writer

 

اگر درب DVD Writer قفل کرده و با استفاده از برق بیرون نمیاد می تونید با استفاده از یک سوزن درب رو باز کنید . تمام DVD Writer ها برای این جور مواقع یک سوراخ جلوی پنل دارن . خیلی ها دیگه تو این کار استاد شدن مطمئنم .

 

باز کردن درب DVD Writer با استفاده از سوزن

باز کردن درب DVD Writer با استفاده از سوزن

درب DVD Writer باز و فورا بسته می شود .

این مشکل هم می تونه نرم افزاری باشه و هم سخت افزاری . من مشکل سخت افزاریش رو میگم چون اولا خیلی آدم نرم افزاری نیستم و دلیل دوم اینه که باز و بسته شدن فوری درب DVD Writer بیشتر علت سخت افزاری داره . وقتی شما دکمه Eject رو میزنید دو حالت داره . یا قصد باز کردن درب DVD Writer رو دارید و یا می خواید درب رو ببندید . دو تا کلید کوچک بغل موتور درب DVD Writer تعبیه شده که به اصطلاح پلاتین گفته میشه . در شکل زیر مشخص کردم . این دو تا کلید ، یکیش مخصوص باز کردن و یکیش مخصوص بستن درب DVD Writer هست . وقتی درب رو باز می کنید و فورا بسته میشه دلیلش کنتاکت نکردن درست یکی از این دو تا کلید کوچک هست . این پلاتین رو با کنتاکت شور بشورید احتمال خیلی زیاد مشکلتون برطرف میشه .

 

پلاتین های DVD Writer

پلاتین های DVD Writer

 

چرا DVD Writer اکسترنال شناسایی نمی شود ؟

. این مشکل بیشتر مربوط به برق رسانی میشه . اگه DVD Writer اکسترنال شما دو سیم USB داره حتما هر دو سیم رو به پورت USB وصل کنید .

در برخی موارد هم شاید مشکل از پورت USB کامپیوتر و یا لپ تاپ باشه . شایدم کابل DVD Writer اکسترنال شما قطعی داره .

اگر مشکل دیگه ای با DVD Writer خودتون دارید یا داشتید مطرح کنید شاید فرجی شد ، اگر هم روش برطرف کردن اون مشکل رو می دونید لطفا بفرمایید .

بهترین برنامه های کامپیوتر کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد