بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

چگونه دزد وایفای را پیدا و مسدود کنیم؟

با گسترش استفاده از اینترنت و مخصوصا استفاده از مودم های بی سیم، مشکل استفاده غیر مجاز افراد ناشناس از اینترنت ما نیز مطرح شده است. در اینجا به روشی کاملا ساده نحوه شناسایی استفاده کنندگان غیر مجاز و مسدود کردن آن را تشریح می کنیم.

پیدا کردن دزد وایفای

برای این کار شما باید وارد تنظیمات مودم خود شوید. برای این کار یک مرورگر باز کنید و آدرس آی پی مودم خود را در مرورگر وارد کنید. آدرس آی پی برای مودم های مختلف فرق می کند اما معمولا به صورت زیر است:

192.168.1.1

اما ممکن است به صورت های زیر نیز باشد:

192.168.0.1

192.168.1.254

به هر حال باید آی پی مودم خود را وارد نمایید و اینتر بزنید.

در این مرحله از شما رمز ورود به تنظمیات مودم خواسته می شود که معمولا به صورت زیر است:

Username: admin

Password: admin

اما ممکن است به صورت های زیر نیز باشد:

Username: admin

Password: 1234

  مطلب بیشتر را به ادامه مطلب بروید
 

Username: admin

Password: password

 

معمولا این اطلاعات در دفترچه راهنمای مودم یا پشت دستگاه نوشته شده است.

اگر هم قبلا رمز ورود به مودم تغییر داده شده باشد باید آن را وارد نمایید.

ما در اینجا برای نمونه مودم TP-Link را توضیح می دهیم. بقیه مودم ها هم کم و بیش مشابه هستند و با کمی جستجو در منوها می توان به محل های مورد نظر دست یافت.

پس از ورود به تنظیمات مودم به قسمت Status می رویم. در این قسمت همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است در قسمت

Current Connected Wireless Clients number is

آدرس مک دستگاههایی که به صورت وایرلس به مودم شما وصل هستند لیست شده اند. آدرس مک (MAC) یک آدرس اختصاصی برای هر دستگاهی است که به اینترنت وصل می شود و معمولا غیر قابل تغییر است. به عنوان مثال در شکل زیر سه دستگاه به مودم وایرلس وصل شده اند. اگر شما به همان تعداد دستگاه (لپ تاپ، گوشی، تبلت، تلویزیون، ریسیور و ...) دارید که به مودم وصل هستند پس کسی به صورت غیر مجاز از وایفای شما استفاده نمی کند. برای اطمینان، می توانید وایفای تمام دستگاه ها را خاموش نمایید (البته غیر از سیستمی که در حال کار با آن هستید. البته اگر با وایفای به مودم وصل شده اید نه با کابل) و دگمه Refresh را بزنید. در این صورت لیست فقط باید شامل دستگاهی باشد که در حال کار با آن هستید. اگر هم با کابل به مودم وایفای خود وصل شده باشید، لیست باید خالی شود. اگر لیست خالی نشد، آدرس مکی که در لیست وجود دارد همانی است که به صورت غیر مجاز از وایفای شما استفاده می کند.

اخبار فناوری اطلاعات - چگونه دزد وایفای را پیدا و مسدود کنیم؟

 

نحوه مسدود کردن دزد وایفای

بعد از این که آدرس مک استفاده کننده غیر مجاز را پیدا کردیم تنظیمات مودم را به صورت مشخص شده در شکل تغییر می دهیم و آدرس مک مورد نظر را در قسمت مربوط می نویسیم و دگمه Save را می زنیم. البته باز تکرار می کنم این تنظمیات در مودم های مختلف فرق می کند اما با کمی جستجو در تنظیمات مربوط به Wireless مودم می توانید این تنظیمات را پیدا کنید.

 

اخبار فناوری اطلاعات - چگونه دزد وایفای را پیدا و مسدود کنیم؟

 

تغییر نام و رمز وایفای

در کنار انجام اقدامات بالا تغییر نام و مخصوصا تغییر رمز وایفای و استفاده از رمزهای طولانی و پیچیده می تواند در امنیت وایفای شما تاثیر زیادی داشته باشد. سعی کنید رمزی شامل فاصله، حروف، اعداد و کاراکترهای ویژه برای وایفای خود تعیین کنید. مثال

258!asdlkj %147963it$%

به جرات می توان گفت چنین رمزی هرگز هک نمی شو. البته به شرطی که خودتان یادتان نرود!!! لازم به ذکر است پس از تغییر رمز و زدن Save کلیه دستگاه هایی که از طریق وایفای وصل بوده اند قطع خواهند شد و دوباره باید رمز داده شوند.

 

 

اگر در اجرای این مقاله مشکل دارید، در قسمت نظرات پیام دهید تا جواب داده شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد