بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

چگونه از رسیدن ایمیل‌های ارسال‌شده جلوگیری کنیم

چگونه از رسیدن ایمیل‌های ارسال‌شده جلوگیری کنیم؟

شاید بارها برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از ارسال یک ایمیل، متوجه شوید که ایمیلی که ارسال کرده‌اید ناقص بوده، یا فایلی را که باید به همراه آن ارسال کنید را فراموش کرده‌اید؛ یا حتی با خود گفته‌اید ای‌کاش ایمیل موردنظر را به مخاطب ارسال نکرده بودم. جیمیل (Gmail) این امکان را به شما می‌دهد که از رسیدن ایمیل‌های ارسال‌شده جلوگیری کنید.

  

خوشبختانه جیمیل فرصتی فراهم کرده که بتوانید ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید را برگردانید و مانع از ارسال آن‌ها شوید. البته ابتدا می‌بایست یک سری تنظیمات را در بخش Settings جیمیل انجام دهید تا بتوانید از این قابلیت مفید بهره‌مند شوید.

برای شروع کار، ابتدا سری به بخش تنظیمات یا همان آیکن چرخ‌دنده‌ی مشهور می‌زنیم:

ترفند جی میل

در اینجا، روی منوی settings کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات کلی جیمیل شوید. در این قسمت تب general را انتخاب کنید:

جیمیل

در این قسمت باید به دنبال عبارت Undo Send باشید. بعد از پیدا کردن این بخش شما تنها باید دو گزینه را در تنظیمات خود مدنظر داشته باشید. در ابتدا گزینه‌ی Enable Undo Send را تیک دار کنید. در گام بعدی، مدت‌زمان مورد نظرتان را تعیین کنید. توصیه‌ی ما این است که عدد ۳۰ را انتخاب کنید.

اما این اعداد و عدد ۳۰ به چه معنا است؟

اعداد این کادر نشان‌دهنده‌ی زمان محدود شما برای برگرداندن ایمیلی است که آن را ارسال کرده‌اید. بدین معنی که اگر شما عدد ۳۰ را انتخاب کنید، تنها در ۳۰ ثانیه‌ی اول از ارسال ایمیل فرصت دارید که جلوی ارسال آن را بگیرید.

بعد از این‌که تنظیمات لازم را انجام دادید، حتما روی گزینه‌ی save changes در انتهای صفحه کلیک کنید. برای اطمینان بیشتر از اعمال تنظیمات، می‌توانید مرورگر را reload یا refresh کنید.

یک مثال:

زمانی‌که شما ایمیل موردنظرتان را ارسال کردید، با یک پیام به‌صورت زیر مواجه می‌شوید:

ارسال ایمیل

در اینجا به شما ۳۰ ثانیه فرصت داده می‌شود که روی لینک undo کلیک کنید. درصورتی‌که این کار را انجام دهید، از ارسال ایمیل جلوگیری شده و شما می‌توانید ایمیل موردنظر را در بخش Drafts در جیمیل بازیابی کنید، تغییرات لازم را روی آن اعمال کنید و مجددا ایمیل را ارسال کنید.

شما به هر تعداد که بخواهید می‌توانید یک ایمیل را ویرایش کنید و مجددا آن را ارسال و حتی از ارسال مجدد آن جلوگیری کنید. به این معنی که استفاده از undo برای ایمیل‌ها محدودیت ندارد. زمانی‌که از زمان ارسال ایمیل بیش از ۳۰ ثانیه بگذرد، امکان undo کردن، دیگر فراهم نیست بنابراین همیشه در ارسال ایمیل‌ها دقت لازم را داشته باشید.

دقت داشته باشید که اگر طی ۳۰ ثانیه‌ی اول از ارسال ایمیل، بین صفحات مختلف در جیمیل جابجا شوید، این پیام حذف می‌شود و شما نمی‌توانید ایمیل ارسالی را در مدت‌زمان باقی‌مانده برگردانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد