بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

اموزش تصویری قدم به قدم تمیز کردن کاربراتور موتورسیکلت

گاهی اوقات می شه موتور ریپ میزنه، گاز خور جالبی نداره، موتور بی حاله، یا اصلا موتور روشن نمی شه، و یا از ریز کاربراتور بنزین میریزه (فلوت می کنه) بروز همچین مشکلاتی به علت یک چیز می تونه باشه اون هم مشکل کاربراتوره.
کاربراتور قطعه ای از موتور نیست که به همین راحتی ها خراب شه، بسوزه یا فرسوده شه، معمولا عمر زیادی داره، ولی برای اینکه بازدهی خوب و بهتری داشته باشه نیاز هست هر از چند گاهی تمیز کاری شه.
توی موتور با توجه به فیلتر هایی که که وجود داره، فیلتر داخل باک و فیلتر بعد از شیر بنزین (البته اگر توی موتور شما وجود داره) اجسام درشت نمی تونن وارد کاربراتور بشن، ولی زنگ آهن، براده آهن، خاک و آب همیشه باعث مشکلاتی می شه.
موتور هایی که تازه باش چون باک و لوازم مرتبط با اون تازه هستن این امکان وجود داره که گرد و خاک و براده آهن توشون موجود باشه و موتور هایی که سنی ازشون گذشته باشه احتمال وجود زنگ آهن، خاک و آب همیشه توشون هست.

برای ادامه اطلاعات به ادامه مطلب کلیک کنید
 

برای اینکه موتورتون سرحال باشه گاز خورش وحشی باشه، بهتره یه سوخت پاک بهش بدید، با تعویض و شستشوی فیلتر بنزین و کاربراتور!به همین دلایل من هم تصمیم گرفتم کاربراتور موتورم رو تمیز کنم.

اول: راه های دسترسی به کاربراتور رو باز می کنیم

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرحله دوم: بست لوله لاستیکی رابط کاربراتور و محفظه فیلتر هوا رو باز می کنیم

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرحله سوم: سوزن کاربراتور رو باز می کنیم تا سیم گاز از کاربراتور جدا شه، در پوش قسمت بالای کاربراتور رو باز می کنیم و با احتیاط سوزن رو می کشیم بیرون.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرحله چهارم: پیچ های اتصال کاربراتور به سیلندر رو باز می کنیم

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرحله پنجم: کاربراتور به راحتی جدا می شه

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مراقب سوزن کاربراتور باشید، ممکنه با ضربه یا فشار تغییر شکل بده که در این صورت باید به فکر یه سوزن دیگه واسه کاربراتور باشین.
با همین سوزن و قسمت بالاییش که توی تصویر می بینید می شه میزان مصرف سوخت رو به صورت مقدماتی کاهش یا افزایش داد.

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرحله ششم: کاسه ی زیری کاربراتورو باز کنید، سه تا پیچ داره، مطمئنا توی این کاسه باید بنزین باشه، از حالا به بعدش دیگه دست خودتونه با رعایت احتیاط می تونید کاربراتور رو بشورید

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

کاربراتور در عین پیچیدگی خیلی سیستم ساده ای داره، وقتی بازش کردین می تونید متوجه شین چطوری کار می کنه، همین طور که توی تصویر می بینید داخلش خیلی پیش و سوراخ و سوپاپ داره، مراقب باشید تنظیماتی رو بهم نزنید، هر کدوم از اون پیچا و سوراخ ها برای تنظیم یک قسمت کاربراتوره که بحث مفصلی داره واسه خودش و از موضوع بحثمون خارجه، به موقعش به اون ها هم می رسیم.
بعد از باز کردن کاربراتور مطمئنا ته کاربرات باید زنگ آهن خاک یا حتی آب دیده شه، با استفاده از یه برس کوچیک و بنزین می تونید خیلی ظریف و با حوصله تمیزش کنید، دقت کنید که تمام سوراخ ها و تنظیمات تمیز و دقیق باشه. یه براده آهن ۰٫۲ میلیمتری توی یکی از مسیر های کاربراتور بد جور می تونه اذیتتون که. و برای من هم همچین مشکلی پیش اومد.
بنزینی که در تصویر بالا هست با تصویر پایین مقایسه کنید، خودتون متوجه میشید که یه کاربراتور چقدر می تونه کثیف باشه

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

بعد از شستشو اگر باد در اختیار دارید، البته نه هر جور بادی ! یه دور تمام ورودی خروجی های کاربراتورو باد بگیرید (فوت کنید) که آشغالی مسیری نبسته باشه.
اتصالات کاربراتور مثل اتصال کاربراتور به سیلندر و اتصال کاسه زیری کاربراتور با استفاده از واشر لاستیکی که توی تصویر می بینید آببندی شده، حواستون باشه این واشر ها سر جاشون باشه، اگر دید واشر ها خاصیت خودشونو از دست دادن، پوسیده شدن، یا خدا نکرده زدین گمشون کردین، برید یه دست واشر نو بگیرید، توی بازار موجود هست، قیمت چندانی هم نداره.
و یه نکته تجربی دیگه، موقع بستن کاسه زیری کاربراتور، بهتره کاربراتور رو وارونه کنید و کاسه رو نصب کنید، توی کاربراتور دوتا بالشتک هوا هست که وقتی مقدار بنزین به حد مورد نیاز رسید اون بالشتک ها دقیقا عین سیستم فلاش تانک بنزین رو قطع می کنه، اگر همینطوری کاسه را جا بزنید امکان داره بالشتک ها به دیواره های کاسه گیر کنه و نتونه عمل کنه و باعث می شه بنزین همین طوری یه سره از مسیر هوای کاربراتور تخلیه شه، سر این موضوع خیلی اذیت شدم ! هفته ها ذهنمو مشغول کرده بود که چرا کرابراتور همش بنزین رو تخلیه می کنه. تا اینکه علت رو متوجه شدم.
توی تصویر نشون دادم:

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

مرجع تخصصی خودرو و تیونینگ | پارس تیونینگ

این کاربراتوری که باز کردم و تمیزش کردم، از معمولی ترین کاربراتور های موجود در بازار هست که تقریبا روی اکثر موتور های ایرانی نصبه، البته موتور های جدید منظورم موتور های، با کلاس بالاتر، از این نوع کاربراتور استفاده نمی کنن ولی در کل تمیز کردن کاربراتور ها کمی دقت و ظرافت می خواد و اصلا چیز خاصی نداره.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد