بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

چگونه درخواست مجوز نشریه از e-rasaneh.ir بدهیم

صابر سهرابی معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: تمام نشریات اعم از مکتوب و برخط از جمله خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی در فضای مجازی دارای مجوز، بایستی اطلاعات خود را در سامانه رسانه به نشانی e-rasaneh.ir ثبت کنند.

معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: با توجه به الکترونیکی شدن اعلام وصول نشریات، مقرر شده تا روزنامه، هفته­نامه، ماهنامه، فصلنامه، دوهفته­نامه، دوماهنامه، دوفصلنامه و سالنامه، ملزم به ثبت اطلاعات دقیق خود در سامانه این معاونت به نشانی e-rasaneh.ir شوند.

وی با اشاره به اینکه چاپخانه ها نیز موظف شده اند تا اعلام وصول نشریات را از طریق همین سامانه ثبت کنند، بیان داشت: از این پس روند صدور مجوز نشریات مکتوب برخط (خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی فضای مجازی) از طریق همین سامانه صورت می گیرد.

 برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب کلیک کنید
 

سهرابی تصریح کرد: متقاضیان مجوز نشریات و رسانه های فضای مجازی، بایستی به این سامانه مراجعه نموده و درخواست خود را اعلام نمایند تا پس از آن  در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آن درخواست را بررسی و مراحل صدور مجوز را انجام شده تا از این طریق نیازی به حضور فیزیکی در ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام این امر مراحل نباشد.

او افزود: یکی از شاخص های دریافت  یارانه مطبوعاتی نشریات، همین اطلاعاتی است که مدیر مسئولان نشریات باید در این سامانه ثبت کرده وبنابراین، دقت کافی و لازم در ثبت این اطلاعات بر مدیر مسئولان نشریات مشخص است.

معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشادفارس تاکید کرد: با توجه به الکترونیکی شدن اعلام وصول نشریات، نه تنها چاپخانه ها موظف به ارسال اعلام وصول نشریات از طریق این سامانه هستند که مدیرمسئولان نشریات نیز بایستی پیگیری لازم را از طریق چاپخانه و سامانه انجام دهند تا این اعلام وصول صورت گرفته باشد.    

معاون ارشاد فارس گفت: مدیرمسئولان باید بدانند که اعلام وصول ها و داشتن ترتیب انتشار نیز یکی دیگر از شاخص های یارانه هایی می باشد که به نشریات داده می شود.

وی با اشاره به اعلام میزان یارانه های یادشده، خاطرنشان کرد: نشریاتی که در این دوره یارانه به آن ها تعلق نگرفته است، باید بدانند که یکی از دلایل آن عدم ثبت اطلاعات  نشریه در سامانه فوق می باشد و در باره بیمه خبرنگاری نیز بایدگفت،از دیگر موارد ضروری برای مدیرمسئولان نشریات، اجرای ماده 46 قانون مطبوعات می باشد که به بیمه نمودن خبرنگاران مربوط است.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اعلام تعرفه اعلام شده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نشریات  موظفند طبق جدول تعرفه اعلام شده همکاران خود را اعم از خبرنگار، عکاس، منشی، توزیع کننده و … را به صورت بیمه خبرنگاری، بیمه کنندکه بر این اساس، حداقل نفرات برای روزنامه ها و خبرگزاری ها از 25 نفر به 20، هفته نامه ها و پایگاه های خبری از 12 نفر به 8 و سایر نشریات (دو هفته نامه به بالا ( نیز 6 نفر اعلام شده که برای رسانه های منطقه ای، استانی و محلی به ترتیب 12 ، و 5 لحاظ می شود.

وی گفت: سقف پرداختی یارانه بیمه پنج برابر این اعداد محاسبه می شود که با توجه به فعالیت خبرنگاران رسانه ها در شهرستانها، همچنین فعالیت بنگاه های مطبوعاتی که دارای چند نشریه هستند، این سقف قابل افزایش بوده که قبلا در دستورالعمل پرداختی یارانه بیمه اعلام شده است.

سهرابی اضافه کرد: فرمول محاسبه و پرداخت یارانه بیمه رسانه ها در لیست های منتشرشده بر این اساس است که تعداد نفرات حمایتی تقسیم بر تعداد افراد بیمه شده، ضرب در وجه پرداختی رسانه به تامین اجتماعی ضرب در تعداد ماه می شود که این حمایت برای رسانه های «غیر خصوصی»، 30 درصدی است به این معنا که 30 درصد از مبلغ پرداختی آنان عودت می شود. (توضیحات و تعرفه رسانه‌ها در بسته حمایتی سال94) در سایت معاونت مطبوعاتی قابل رویت می باشد .

جدول تعرفه بیمه خبرنگاری برای نشریات و برخط ها

دوره انتشار

گستره سراسری

گستره منطقه ای، استانی یا محلی

روزنامه ها و خبرگزاری

20 نفر

12 نفر

هفته نامه ها و پایگاه های خبری تحلیلی

8 نفر

6 نفر

دوهفته نامه ها به بالا

6 نفر

5 نفر

e-resaneh

چگونه درخواست مجوز نشریه از e-rasaneh.ir بدهیم؟

با راه اندازی طرح «سامانه جامع رسانه‌های کشور» “e-rasaneh.ir” روند دریافت مجوز نشریه‌ها الکترونیکی شد و این پرسش برای بسیاری از اهالی رسانه به وجود می‌آید که چگونه می‌توانند درخواست مجوز نشریه خود را به صورت الکترونیکی بدهند؟

معاونت امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با افزایش تقاضای اخذ امتیاز نشریات و با هدف توزیع عادلانه امکانات و تمرکززدایی در کنار شفافیت و سهولت مراوده با مراکز قانونی، با افتتاح «سامانه جامع رسانه‌های کشور» اقدام به الکترونیکی کردن فرآیند درخواست مجوز نشریه کرد تا متقاضیان بتوانند پس از ثبت اطلاعات و ارسال مدارک بصورت الکترونیکی، ازنحوه رسیدگی به پرونده خود تاحصول نتیجه مطلع شوند.

متقاضیان دریافت مجوز نشریه، از این پس می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.e-rasaneh.ir و پس از ثبت نام در این سامانه از خدمات آن بهرمند شوند.

ثبت نام در این سامانه در دو بخش «افراد حقیقی» و «افراد حقوقی» تعریف شده که صاحبان امتیاز، مدیران مسئول، نمایندگان و مدیران عامل چاپخانه‌ها، برای ورود باید گزینه «ثبت نام افراد حقیقی» و مؤسسات، شرکت‌ها، سازمان‌ها وچاپخانه‌ها نیز گزینه «ثبت نام افراد حقوقی» را انتخاب کنند.

متقاضیان پس از دریافت رمز ورود به محیط کاربری و تکمیل فرم اطلاعات شرکت و اطلاعات تماس، یک کد رهگیری دریافت خواهند کرد که می‌توانند با تماس با بخش اعلام وصول (که اطلاعات آن در سامانه موجود است) و ارایه کد رهگیری، از مراحل صدور مجوز نشریه خود اطلاع پیدا کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد