بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

گفتگو با بنیانگذار آپارات، میهن‌بلاگ و کلوپ اقای محمدجواد شکوری مقدم

محمد جواد شکوری مقدم

آپارات، میهن‌بلاگ و شبکه اجتماعی کلوپ هر کدام به تنهایی چندین میلیون کاربر در ایران دارد. سایت‌های که حتی یکی از آن‌ها برای قرار دادن بنیانگذار آن در لیست کارآفرینان موفق وب فارسی کافی‌ است. محمدجواد شکوری مقدم بنیانگذار گروه صبا ایده می‌باشد. شکوری مقدم متولد 1361 است و فعالیت خود را در حوزه فناوری اطلاعات از سال 1381 پس از انصراف از ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق دانشگاه امیرکبیر آغاز کرد. او هم اکنون به عنوان مدیرعامل صبا ایده، به‌همراه تیمش در حال اداره کردن وب سایت‌های پرمخاطب و موفقی به نام های آپارات ، میهن‌بلاگ ، کلوب ، لنزور و فیلیمو هستند.

برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب کلیک کنید

 

از نظر بسیاری از منتقدان و کاربران مهم‌ترین ایده‌های گروه صبا ایده برگرفته از سایت‌های و شبکه‌های مطرح دنیا مانند یوتیوب و اورکات است. البته شکوری مقدم هیچ‌گاه این امر را منکر نشده و در بسیاری از مصاحبه‌ها مسدود بودن یوتیوب در ایران را یک فرصت برای توسعه آپارات قلمداد کرده است. در حال حاضر در آپارات روزانه نزدیک به 5 هزار ویدئو آپلود می شود و نزدیک به 15 میلیون کاربر در ماه دارد. مجله اقتصادی اکونومیست ارزش این شرکت را بیش از 30 میلیون دلار اعلام کرده است.


شکوری مقدم همانند بسیار از کارآفرینان اینترنتی بزرگ دنیا تحصیلات دانشگاهی را نیمه کاره رها کرد، قبل از آن در طول دوران دانشجوی به برنامه‌نویسی به عنوان یک فعالیت جانبی کنار تحصیل می‌پرداخته است. از زندگی شخصی شکوری مقدم اطلاعات زیادی منتشر نشده است چرا که تمام مصاحبه‌های وی پیرامون راه‌‌اندازی سایت‌های ذکر شده است.


شکوری مقدم شبکه اجتماعی کلوپ را با الهام از اورکات در سال 83 راه‌اندازی کرد. در آن زمان با توجه به رواج تازه وبلاگ نویسی و فعالیت وبلاگ‌‌های فارسی کلوپ با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه شد.


سه سال بعد یعنی در سال 86 سامانه پرشین بلاگ را از دو نفر که قبلا آن را ایجاد کرده بودند خریداری کرده و آن را توسعه دادند. در سال 89 بود که به درخواست کاربران تصمیم‌ گرفتند که پشتیبانی و پخش ویدئو را به کلوپ اضافه کنند اما در آن زمان امکان تعامل و همکاری با هیچ سامانه دیگری امکان نداشت یا اصلا سامانه موفق و جامعی که خدمات اشتراک‌گذاری ویدئو فارسی ارائه کند وجود نداشت به همین دلیل ایده اولیه راه اندازی آپارات شکل گرفت. آپارات هم اکنون روزانه بیش از 4 میلیون نمایش ویدئو و 250 میلیون صفحه بازدید روزانه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد