بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

برسی ب ام و 535 مدل 2014


 کمپانی ب ام و در سال 1951 میلادی ، نخستین خودروی کامل خود را پس از جنگ جهانی دوم با نام 501 به دنیا معرفی کرد و این قدمی بود که خودروساز باواریایی توانسته باشد در رده خودروهای 4 درب لوکس اعلام آمادگی کند .

دقیقا دو دهه بعد و در سال 1972 ،‌اولین نسل از ب ام و سری 5 با کد E12 متولد شد و پیرو راهی بود که در یک فاصله زمانی 30 ساله ، کدهای E39 ، E34‌ ، E28‌ ، E60 که مورد آخر از آثار به یادماندنی کریس بنگل بود ، به بازار فروش آمدند و در نهایت نسل جدید      ( ششم ) در 23 دسامبر 2009 اعلام حضور کرد ،‌در حالی که نسل قبلی همچنان پس از سری 3 با فروش 5.5 میلیون دستگاه ، به عنوان دومین سری پرفروش کمپانی ب ام و در دنیا شناخته می شود . کمپانی ب ام و در حالی که تصمیم گرفته بود این سری را با کد F10 در ادامه راه نسل موفقی چون E60 راهی میدان کند ،‌با جدایی کریس بنگل ،‌طراح بسیار معروف و خبره آمریکایی و متحول کننده مینی و رولزرویس ، مواجه شد .

مسئولین هیچ تمایلی به توقف رشد صعودی فروش و محبوبیت این سری نداشتند ،‌پس از اینکه بنگل در 3 فوریه 2009 خانه را ترک کرد و آدرین فان هویدونک هلندی دانش آموخته کالج طراحی Vevey سوئیس و مدیر مرکز طراحی صنعتی ب ام و را جایگزین وی کردند .

با رفتن طراح ارشد کمپانی ب ام و ، آقای کریس بنگل ، ان هدف طراحی که همیشه با سلیقه خاصی صورت می گرفت ، دچار تغییر شد و در اولین گام نسل ششم سری 5 خیلی متفاوت تر از آنچه دیگران انتظار داشتند و با طراحی Jacek Froehlich متولد گردید .


4

**دانلودبهترین و تنها برنامه اموزش کامل خودرو در برنامه(( اندروید همراه مکانیک حرفه ای شو خودرو)) اموزش قطعات خودرو+تعمیرو عیب یابی خودر+اموزشهای عمومی خودرو+فیلم های اموزشی خودرو در برنامه(((در مکانیک حرفه ای شو(خودرو))) ....برای دانلود از لینک کلیک کنید
akwf_562061001476784927images1.jpg

 
دوتکه کردن جلو پنجره ، کاپوت و سبک خاص ستون C بین شیشه کناری و پشتی که بین آلمانها Hofmeister king خطاب می شود و به نوعی از المان های اصلی برای خلق محصولات آینده ب ام و محسوب می گردد در سه رده سدان ،‌استیشن و لیفت بک با ترکیبی از خطوط بدنه ی سری 3 ، دماغه نسل نو Z4 ، چزاغ های عقب کاملا جدید سری 7 و استفاده قطعات مشترک با این سری ( در یک خط تولید ) در حالی وارد بازار شد که به عقیده ی خیلی از کارشناسان طراحی ، بسیار شبیه به نسل جدید سری 7 است ، اما پویاتر ،‌محکم تر و زیرک تر به نظر می آید که طول آن نسبت به اتاق E60 ( نسل قبلی ) حدود 38 و فاصله محورها حدود 76 میلی متر افزایش یافته ولی وزن آن 50 کیلوگرم کمتر شده است زیرا بیشتر قطعات بدنه از آلومینیوم ساخته شده است .


ادامه مطلب /

  امکانات :

فهرست طولانی از تجهیزات برای 535 در نظر گرفته شده که مهمترین آنها را ذکر می کنم :

سیستم ورود و استارت بدون کلید ، نمایشگر اطلاعات ضروری روی شیشه جلو ( HUD ) ، دوربین دید عقب ، تهویه مطبوع چهار ناحیه ای اتوماتیک ، سامانه iDrive ، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم الکترونیکی در 10 جهت به همراه حافظه ، سنسور باران برای برف پاک کن ها ، سانروف برقی ، سنسور نور چراغ های جلو ،‌آیینه های جانبی برقی با حافظه ، کروز کنترل پویا، سیستم کنترل کشش و پایداری ، ناوبری با 80 گیگابایت حافظه برای ذخیره نقشه راه ها و موسیقی ، تلفن با کنترلرهای روی  غربلیک فرمان ، سیستم صوتی حرفه ای ، صفحه نمایشگر ال سی دی میانی و . .  .

آزمایش رانندگی با 535 طراحی این خودرو به اندازه ای زیبا و پخته است که هیچگاه ظاهر آن برای بیننده تکراری نمی شود . نگاه کردن به آن واقعا لذت بخش است و ب ام و در پرداختن به جزئیات ، وسواس عجیبی به خرج داده است . کیفیت این ب ام و قدرتمند بسیار بالاست و حتی با درب های بسته ، وقتی از کنار آن می گذرید ، بوی چرم و جیر ازآن کاملا قابل حس است . توسط سامانه ورود بدون کلید ب  ام و پس از باز کردن درب 535 ، کیفیت بالای کابین ، نخستین نکته ای است که نگاه شما را جلب می کند . 

کابین سری 5 جدید از طراحی بسیار پویا و چشم نواز و در عین حال کاربردی برخوردار است . فراموش نکنیم که کیفیت ، حرف اول را در کابین این ب ام و قدرتمند می زند و وقتی که به صندلی های تمام چرم و اسپرت آن که کمی هم احساس تنگ بودن را به آدم القا می کند تکیه می کنید اگر قبلا هم تجربه سواری با ب ام و سری 5 را داشته اید ، به زودی متوجه می شوید که چقدر این خودرو حالت نسل قبل و همان شخصیت همیشگی ب ام و را دارد . 

کنسول وسط خیلی اسپرت و زیبا طراحی شده و سیستم iDRIVE هم دقیقا از روی سری 7 برداشته شده است ! در اینجا باید بگویم که نسل های اول سیستم آی درایو ب ام و از نظر کارکرد و ارگونومی سیستمی بحث برانگیز و جنجالی بود که علاوه بر از ازعان کارشناسان خودرو در این باره ، به مذاق خیلی ها هم خوش نیامد اما پس از بهبود این شرایط و این حالت ، آی درایو ، تمام عیار شده و سیستمهایی چون پشتیبانی تعویض خطوط و اخطار هنگام تعویض خطوط و . . . به راحتی در دسترس هستند . 

یک نکته جالب در مورد سری 5 این است که بر خلاف ابعاد بدنه ای که بزرگ و جادار جلوه می کند ، فضای اتاق واقعا تنگ و کم جا بوده و نشستن در صندلی راننده مثل قرار گرفتن یک بچه در گهواره است ! کیفیت مواد به کاررفته در کابین بسیار عالی است و در این مورد می توان سری 5 را با کمی تخفیف ! رقیبی برای برادر بزرگترش یعنی سری 7 دانست . وقتی پیشرانه 3.5 لیتری توربوشارژر 24 سوپاپه 306 اسب بخاری آن روشن می شود هیچ خبری از صدا و غرش خاصی نیست .

عملا در این حالت سکوت حکمفرماست‌! که البته باید به روحیات همیشگی سری 5 هم مربوط باشد . این موتور 3.6 اسب بخاری که در دور موتور 6100 دور بر دقیقه به این قدرت می رسد ، در دور موتورهای پایین کاملا بی صدا است اما با فشاردادن پدال گاز صدای فوق العاده زیبا و گوش نواز این پیشرانه به طور واقعا استادانه ، لذت رانندگی را دوچندان می کند .

در اینجا لازم می دانم یادآوری کنم که مدل های دیگر سری 5 جدید 523 و 528 هر کدام از پیشرانه متفاوت با قدرت های متفاوت استفاده می کنند و نمونه های دیزلی با پسوند d  در بازار جهانی به فروش می رسند و نسخه های هیبریدی ب ام و از جمله سری 5 ، اکنون فروش خوبی را تجربه می کنند . این قوای محرکه 306 اسب بخاری ،‌از طریق گیربکس 8 دنده اتوماتیک ، به چرخ های عقب منتقل می شود .

یکی از مزین های بسیار خوب این ب ام و نحوه ارائه رانندگی آن به مالکش یا به راننده اش است ، به طوری که پس از اینکه پشت فرمانش قرار میگیرید و گیربکس جوی استیکی آن را بدون واسطه مکانیکی ، درگیر می کنید و به راه می افتید به دلیل مزیت بی مانند گیربکسش در دور موتورهای پایین اصلا احساس نمی کنید پشت فرمان اتومبیلی با 306 اسب بخار نشسته اید و تا وقتی شما می خواهید اتومبیلی کاملا رامی است . دسترسی به ادوات داخلی ،‌ حالت قرار گرفتن پشت فرمان و دید به جلو و اطراف ، عالی است .

بقیه تصاویر :

نوشته : سید حمید رضا باب الحوائجی

**دانلودبهترین و تنها برنامه اموزش کامل خودرو در برنامه(( اندروید همراه مکانیک حرفه ای شو خودرو)) اموزش قطعات خودرو+تعمیرو عیب یابی خودر+اموزشهای عمومی خودرو+فیلم های اموزشی خودرو در برنامه(((در مکانیک حرفه ای شو(خودرو))) ....برای دانلود از لینک کلیک کنید
akwf_562061001476784927images1.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد