بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

آموزش رمزگذاری روی فلش و درایو

آموزش رمزگذاری روی فلش و درایو با BitLocker در ویندوز ۷




کاربر به کمک امکان BitLocker می تواند درایوهای خود را رمزگذاری کند تا این درایوها از دسترس دیگران خارج گردند و به این ترتیب می توان امنیت اطلاعات را افزایش نیز داد.


یکی از امکانات کاربردی در ویندوز ۷ که کاربر را از وابستگی به برنامه های خارجی بی نیاز می کند امکان رمزگذاری بر پارتیشن های هارددیسک است که تحت عنوان برنامه ای در Control Panel ویندوز ارائه شده است. کاربر به کمک امکان BitLocker می تواند درایوهای خود را رمزگذاری کند تا این درایوها از دسترس دیگران خارج گردند. به این ترتیب می توان امنیت اطلاعات را افزایش نیز داد. امکان BitLocker در ویندوز ۷ و ۸ وجود دارد. البته در ویندوز ۷ این برنامه در نسخه های Ultimate و Professional موجود می باشد. در این پست از نیمکت فناوری قصد داریم به آموزش نحوه استفاده از BitLocker در ویندوز ۷ بپردازیم. با ما همراه باشید.

همانطورکه در مقدمه نیز اشاره شد برای استفاده از امکان BitLocker باید نسخه Ultimate یا Professional ویندوز ۷ را داشته باشید. پس مراحل را به صورت گام به گام طی خواهیم کرد.

 [تصویر:  45.gif] 

نکاتی قبل از استفاده از BitLocker

1-
شما می توانید از امکان BitLocker برای رمزگذاری برروی اطلاعات خود استفاده کنید. همچنین می توانید از BitLocker برای رمزگذاری اطلاعات موجود در فلش ها استفاده کنید. پس از رمزگذاری یک درایو، وقتی فایلی جدید به آن می افزایید BitLocker به صورت خودکار آن را رمزگذاری می کند. و اگر فایلی را از محیط رمز شده به محیطی دیگر کپی می کنید آن را به صورت اتوماتیک فاقد رمز می کند.
۲- اگر کاربری درایو محل نصب ویندوز را رمزگذاری نماید از آن پس برنامه BitLocker به صورت خودکار از زمان روشن شدن رایانه با چک کردن تمامی قسمت ها از جمله Bios سیستم اتفاقات مشکوک را رصد می کند و آن را به کاربر اطلاع می دهد.

۳- پس از رمزگذاری اطلاعات یک درایو شما می توانید به راحتی سیستم خود را روشن کرده و با یک بار وارد کردن رمزعبور تا خاموش کردن رایانه از درایو خود استفاده کنید. در واقع این امکان وسیله ای سدی برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان به سیستم شما است. و هکرها را مواجه با رمز عبور می نماید.

آموزش استفاده از BitLocker در ویندوز ۷

گام اول
برای شروع ابتدا باید به برنامه BitLocker دسترسی پیدا کنید. برای این کار ابتدا از منوی Start در ویندوز ۷ به سراغ Control Panel بروید. در ادامه با تغییر نمایش آیکون های این صفحه، از گوشه بالا سمت راست به Large icon یا Small icon و جستجو در میان تنظیمات برروی برنامه BitLocker کلیک کنید. (روش دوم  دسترسی، راست کلیک بر درایو مورد نظر در My Computer و انتخاب گزینه Turn On BitLocker است.)
آموزش رمزگذاری روی فلش و درایو با BitLocker در ویندوز ۷
گام دوم
پس از کلیک بر آیکون برنامه BitLocker Drive Encryption به صفحه ای منتقل خواهید شد که لیستی از درایوهای شما را دارد و در مقابل هرکدام از آنها عبارتی تحت عنوان Turn On BitLocker موجود است. به این ترتیب ابتدا درایو مورد نظر خود را که می خواهید رمزگذاری شود انتخاب کنید و سپس برروی گزینه Turn On BitLocker مربوط به آن درایو کلیک کنید.
آموزش رمزگذاری روی فلش و درایو با BitLocker در ویندوز ۷
گام سوم
در مرحله بعد به صفحه ای انتقال می یابید که از شما خواسته شده تا یکی از متدهای رمزگذاری را انتخاب کنید. برای رمز گذاری برروی درایو مورد نظر باید تیک گزینه اول یعنی Use a password to unlock the drive را انتخاب کنید. در کادر اول رمز عبور مورد نظر را وارد کنید. در کادر دوم نیز همان رمز را تکرار کنید. سپس برای ادامه مراحل برروی Next کلیک کنید.

آموزش رمزگذاری روی فلش و درایو با BitLocker در ویندوز ۷

گام چهارم
از آنجا که احتمال فراموش شدن رمز عبور وجود دارد و از طرفی نبود رمز عبور به منزله از دست دادن اطلاعات آن درایو است بنابراین ویندوز طی اقدامی خوب امکان ریکاوری رمز عبور را برای کاربر فراهم نموده است. در بخش بعدی ویندوز از شما درخواست دارد تا ریکاوری این رمز عبور را به یکی از روش های معرفی شده ذخیره کنید. شرح گزینه های موجود عبارتند از:

Save the recovery key to USB Flash drive : این گزینه اطلاعات ریکاوری را در داخل یک حافظه فلش ذخیره می کند.
Save the recovery key to a file : با انتخاب این گزینه اطلاعات ریکاوری را در فایلی ذخیره می کنید.
Print the recovery key : این گزینه اطلاعات و روش ریکاوری را توسط چاپگر چاپ می نماید.

به انتخاب خود یکی از سه گزینه شرح داده شده در فوق را انتخاب کرده و پس از ذخیره سازی اطلاعات ریکاوری گزینه Next را انتخاب کنید تا به مراحل بعد منتقل شوید.

آموزش رمزگذاری روی فلش و درایو با BitLocker در ویندوز ۷

گام پنجم
برای شروع رمزگذاری بر درایو مورد نظر، ویندوز از شما تاییدیه می خواهد که در این مرحله برروی گزینه Start Encrypting کلیک کنید. تا رمز گذاری آغاز شود. در این مرحله ذکر چند نکته ضروری است. اول اینکه براساس حجم اطلاعات درایو مدت زمان رمزگذاری تعیین می شود. بنابراین صبور باشید. نکته دیگر آن است که به هیچ وجه در حین رمزگذاری پنجره مربوط به رمزگذاری برنامه BitLocker را نبندید زیرا احتمال از بین رفتن اطلاعات نیز است. پس تا پایان کار صبور باشید.

آموزش رمزگذاری روی فلش و درایو با BitLocker در ویندوز ۷

آموزش رمزگذاری روی فلش و درایو با BitLocker در ویندوز ۷

گام ششم
در پایان عملیات پنجره ای با پیغام اتمام رمزگذاری نمایان می شود. دقت کنید که BitLocker باعث می شود که در هربار روشن کردن کامپیوتر و بالا آمدن ویندوز ۷، برای ورود به درایو خود نیاز به پسورد داشته باشید. اما با ورود پسورد تا پایان خاموش شدن کامپیوتر نیازی به ورود مجدد پسورد نیست.
منیع:www.mastoon.ir

 قاسی


نظرات 1 + ارسال نظر
میثم جمعه 11 مهر 1393 ساعت 06:40

مثل همیشه دوست عزیز خوب بود لطفا دوست داشتید باهم تبادل لینک کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد