بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

آموزش نرم افزار NetWorx | مشخص کردن میزان ترافیک مصرفی اینترنت

networx4

یکی از نکاتی که هنگام کار با اینترنت کاربر باید در نظر بگیرد ، میزان مصرف ترافیک ADSL  یا استفاده از پهنای باند خریداری شده می باشد. با توجه به اینکه پهنای باند اینترنت کشور رو به افزایش است و شرکت های سرویس دهنده اینترنت بیشتر درآمدشان از فروش ترافیک به کلاینت تامین می شود ، کاربران حتما باید از نرم افزارهای میزان ترافیک مصرفی بر روی سیستم عامل استفاده کنند .

دلیل استفاده هم این مهم می باشد که شاید بعضی از برنامه های نصب شده بر روی ویندوز به صورت اتوماتیک شروع به آبدیت گرفتن از اینترنت می کنند که این موضوع ممکن است در بعضی از مواقع شارژ اینترنت شما را زودتر از حد معمول به پایان برساند یا فرد استفاده کننده همیشه این سوال برایش پیش بیاید که چرا حجم اینترنت زودتر از زمان قرار داد تمام شده است  .
 

 
در ادامه نرم افزار NetWorx را معرفی می کنم که به کاربر این امکان را میدهد تا ترافیک مصرفی ADSL را مورد بررسی قرار بدهد و راحت تر بتوانید متوجه میزان مصرف پهنای باند شود . 


اولین نرم افزار NetWorx

NetWorx یک نرم افزار ساده و رایگان در عین حال ابزاری قدرتمند است که به ازریابی وضعیت پهنای باند شما به صورت عینی کمک می کند.
شما می توانید از آن برای جمع آوری داده های پهنای باند و اندازه گیری سرعت اینترنت یا اتصال های دیگر به شبکه اینترنت استفاده کنید.
NetWorx می تواند در جهت شناسایی مشکلات احتمالی شبکه کمک کند و اطمینان بدهد که از محدودیت پهنای باند تایین شده توسط ISP خود تجاوز نکرده اید، همچنین از فعالیت های مشکوک شبکه که مشخصه اصلی اسب های تروجان و حملات هکر های می باشد با خبر باشید.
این برنامه به شما اجازه می دهد تا کنترل اینترنت یا تمام اتصالات شبکه یا یک شبکه خاص (مانند اترنت یا PPP) را به دست بگیرید. نرم افزار خصیصه های یک سیستم تصویری اختصاصی و هشدار صوتی را داراست.
شما می توانید آن را برای زمانی که اتصال شبکه قطع شده و یا برخی از فعالیت های مشکوک و غیرمنتظره از قبیل جریان داده های سنگین رخ می دهد تنظیم کنید تا به شما هشدار بدهد. همچنین می توانید آن را به صورت خودکار تنظیم کرده تا تمام اتصالات dialup را قطع و حتی سیستم را نیز خاموش کند. ترافیک ورودی و خروجی در یک چارت خطی نمایش داده شده و در یک فایل ذخیره می شود به طوری که شما همیشه می توانید آمار روزانه، هفتگی و ماهانه پهنای باند و زمان اتصال خود را مشاهده کنید. این گزارشات می توانند به یکی از فرمت های مختلف از جمله HTML، MS Word و Excel برای تجزیه تحلیل بیشتر صادر شود.
جالب است بدانید این نرم افزار از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند و تمام قسمت ها به صورت فارسی می باشد .
کافیست نرم افزار را از این قسمت دانلود کرده و با رمز عبور www.asarayan.com فایل را از حالت فشرده باز کنید سپس نرم افزار را نصب کنید .
1. بعد از نصب نرم افزار باید بر روی آیکون آن بر روی نوار وظیفه پایین صفحه دابل کلیک کرده تا محیط نرم افزار همانند تصویر زیر فعال شود . 

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-1.1

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-1

2. همانطور که مشاهده می کنید نرم افزار دارای پیچیدگی خاصی نمی باشد و با کلیک بر روی تب های گزارش روزانه / هفتگی / ماهانه / در یک نگاه می توانید میزان مصرف ترافیک را مشاهده کنید

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-2

3. در قسمت جستجوی دستی می توانید با مشخص کردن تاریخ ، متوجه میزان مصرف ترافیک اینترنت شوید

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-3

4. با کلیک بر روی تب میزان استفاده ساعتی می توانید زمان استفاده از اینترنت ، متوسط سرعت دانلود ، متوسط سرعت آپلود و میزان دانلود و آپلود را به صورت کامل مشاهده و مورد بررسی قرار بدهید  .

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-4

5. بالای صفحه باز شده دارای گزینه های زیر می باشد که هر کدام را به صورت مختصر توضیح میدهم .
تازه سازی : عملیات مربوط به آپلود و دانلود را رفرش می کند
کاربران :  میزان استفاده از ترافیک اینترنت هر کاربر در این قسمت مشخص شده است
نمایش : نوع نمایش بر اساس چارت یا جدول به کاربر نمایش داده می شود
خارج سازی : یک خروجی با 5 فرمت پیش فرض از صفحه تنظیمات در اختیار شما قرار میدهد 
پشتیبان گیری : یک پشتیبان از اطلاعات برای شما در قالب چند فرمت پیش فرض در اختیار شما قرار میدهد .
آخرین آیکون هم ریست بوده که اطلاعات نمایش داده شده را دوباره سازی می کند 



آموزش-نرم-افزار-NetWorx-5

6. نرم افزار دارای قسمت های کاربردی دیگری نیز می باشد که با کلیک راست بر روی هر کدام از آنها می توانید با کاربردشان بیشتر آشنا شوید . 
اولین گزینه نمایش گراف می باشد . این صفحه میزان ترافیک مصرفی را بر اساس یک نوار به شما نمایش میدهد

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-6

 

گزینه بعدی سرعت سنج می باشد که میزان انتقال اطلاعات در شبکه مورد بررسی قرار می گیرد .

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-7

 

گزینه بعدی سهمیه بندی می باشد . در این قسمت می توانید مشخص کنید که کاربر به صورت روزانه . هفتگی و .... / چه میزان ترافیک و با چه حجمی را ستفاده کند

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-8

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-9

 

قسمت بعدی تنظیمات می باشد که از چند تب اصلی / گراف / رنگ گراف / اطلاع / پیشرفته / دیال آپ تشکیل شده است .

در قسمت اصلی تمام مشخصات به فارسی نوشته شده است و فکر میکنم احتیاج به توضیحات اضافه نداشته باشد .

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-10

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-11

 

در تب گراف می توانید نوع نمایش این نمودار را به صورت دلخواه تنظیم کنید

 

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-12

تب رنگ گراف زیاد مهم نیست . به تب بعدی یعنی اطلاع میرویم . در این تب می توانید مشخص کنید که اگر حجم اطلاعات دانلود یا آپلود شده بیشتر از یک حد کاهش یا افزایش داشت با یک صدا یا قطع اینترنت و ... به شما اطلاع رسانی شود  .

 

آموزش-نرم-افزار-NetWorx-13

بخش های دیگر نرم افزار ،مربوط به میزان استفاده اینترنت نمی شود به همین دلیل از توضیحات در مورد آنها خود داری می کنم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد