بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین
بهترین و به روزترین  حق شماست

بهترین و به روزترین حق شماست

اموزش و دانلود رایگان:بهترین و به روز ترین سایت و جدید ترین دانلود نرم افزار,بازی,کتاب مقالات و پروژه و درسی دانشگاهی و دانش اموزی برای همه سنین

اموزش کامل کسب درآمد از اینستاگرام

کسب درآمد از اینستاگرام چگونه خواهد بود ؟ این سوالی هست که خیلی از کابران از من می پرسند ، می گویند با وجود داشتن بیش از 350 هزار فالوور آیا درآمد شما افزایش یافته ؟ اصلا درآمدی دارید ؟ آیا فالورهای شما واقعی هستند ؟ به چه روشی فالورهای شما افزایش یافته اند ؟در این مقاله  به شما خواهم گفت که کسب درآمد از اینستاگرام چگونه خواهد بود و به شما قول خواهم داد با خواندن کامل این مقاله و عملی کردن تنکیک های بازاریابی اینستاگرام شما می توانید بعد از مدتی به از این طریق کسب درآمد کنید .

امروزه دیگر رسانه‌های اجتماعی تنها مکانی برای گذراندن وقت و ارتباط با دوستان نیستند. به دلیلی فراگیری و محبوبیت بالای رسانه‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف این رسانه‌ها چندین سال است که دارای پتانسیل بسیار بالایی برای درآمدزایی شده‌اند. بسیاری از افراد با روش‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی توانسته‌اند به درآمد‌های باور نکردنی برسند و همچنین بسیاری از کسب و کار‌ها با استفاده از همین فضای مجازی توانسته‌اند توسعه و رونق بسیار زیادی را به دست بیاورند.

استفاده از فضای مجازی وحضور پر قدرت در این زمینه دیگر تنها یک توصیه به کسب و کار‌ها نمیباشد و به امری واجب و ضروری تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که چگونه میتوانید از اینستاگرام کسب درآمد کنید پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

اینستاگرام چیست ؟

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که توانسته محبوبیت بسیار بالایی را به دست بیاورد. در سال 2010 اینستاگرام به وسیله کوین سیستروم و مایک کرایکر راه‌اندازی شده است و همچنینی اینستاگرام در سال 2012 به مبلغ یک میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد. اینستاگرام امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربرانش می‌گذارد و افراد می‌توانند با گذارندن مراحل ثبت نام ساده در عرض چند دقیقه یک حساب کاربری برای خود در اینستاگرام بسازند و از امکانات آن استفاده کنند. در کشور خودمان نیز این شبکه اجتماعی دارای محبوبیت بالا و تعداد زیادی کازبر از اقشار مختلف جامعه است.

اینستاگرام چیست

اینستاگرام چیست

برای تلفن‌های هوشمند اینستاگرام اپلیکیشن مخصوص این تلفن‌ها را طراحی کرده و افراد میتوانند به راحتی آن را نصب کرده و از آن استفاده کنند. علاوه بر این افراد می‌توانند با استفاده از کامپیوتر نیز از این شبکه اجتماعی استفاده کنند در شبکه اجتماعی اینستاگرام تصاویر حرف اول را می‌زنند. برای بهتر دیده شدن در اینستاگرام مهم‌ترین موضوع این است که بتوانید تصاویر و ویدئو‌های خلاقانه‌ای را در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید و علاوه بر این تولید محتوای مفید در اینستاگرام نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود و می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت شما جذب کند. زمانی که شما بتوانید تعداد مناسبی از مخاطبان را جذب کنید به راحتی قادر خواهید بود که به روش‌های متنوعی از اینستاگرام پول به دست بیاورید.

 برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب کلیک کنید

 

چرا اینستاگرام یه فرصت طلایی برای کسب درآمد است؟

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا اینستاگرام فضایی مناسب برای کسب درآمد است. مهمترین دلیل برای این موضوع ان است که مردم اینستاگرام را دوست دارند. چندین میلیون ایرانی از این شبکه‌ اجتماعی استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد در طول روز چند بار اینستاگرام خود را چک می‌کنند و چندین ساعت از وقتشان را در این شبکه اجتماعی می‌گذارند. این افراد به دنبال عکس‌ها، ویدئو‌ها و محتوای جالب و مورد علاقه خود می‌روند و در صورتی که شما بتوانید این خواسته آن‌ها را برآورده کرده و فالوئر جذب کنید یه فرصت طلایی برای کسب درآمد خواهید داشت.

اینستاگرام مکانی است برای تصاویر جذاب، شادی، مسافرت محصولات متنوع، افراد مشهور و صد‌ها چیز جذاب دیگر که اینستاگرام را تبدیل به یک مکان دوست داشتنی برای افراد کرده است. در جایی که شما بتوانید دیده شوید مطمئناً یک فرصت طلایی برای کسب درآمد هم خواهید داشت و اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است. روش‌های کسب درآمد و جذب فالوئر در اینستاگرام بسیار متنوع است.

اصطلاحات رایج در اینستاگرام

 اصطلاحات رایج در اینستاگرام

اصطلاحات رایج در اینستاگرام

قبل از اینکه به شما بگوییم که چگونه می‌توانید از اینستاگرام کسب درامد کنید لازم است که به طور خلاصه شما را با برخی از رایج‌ترین اصطلاحاتی که در اینستاگرام با آن‌ها مواجه خواهید شد آشنا کنیم. پیج
پیج در شبکه اجتماعی اینستاگرام در واقع همان صفحه شخصی کاربر است یا به عبارت دیگر هر حساب کاربری که دی اینستاگرام توسط یه شخص ساخته می‌شود پیج یا صفحه ان شخص گفته می‌شود. تصاویرف ویدئو‌ها و مطالب کاربران اینستاگرام در پیج آن‌ها منتشر می‌شود.
فالوور
فالوور به افرادی گفته می‌شود که یک پیج را در اینستاگرام دنبال می‌کنند. این افراد می‌توانند مطالب منتشر شده در یک پیج را ببینند. درآمد زایی در اینستاگرام تا حد خیلی زیادی به جذب فالوور وابسته است و شما هر چقدر بتوانید فالوور یا دنبال کنندگان بیشتری را برای پیج خود جذب کنید راحت‌تر میتوانید در اینستاگرام به درامد زایی برسید. یکی از امکانات عالی اینستاگرام این است که هر پیج می‌تواند بی نهایت فالوور داشته باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه میتوانید فالوور‌های بیشتری را جذب کنید.
فالوینگ
هر کاربر در اینستاگرام میتواند سایر کاربران را دنبال کند. البته اعداد افرادی که هر کاربر قادر است آن‌ها را دنبال کند محدود است. در اینستاگرام هر کاربر قادر به دنبال کردن 7500 کاربر دیگر می‌باشد. فالویینگ به معنی دنبال شده‌ها است.

برای شروع باید چه کاری انجام بدهم ؟

برای اینکه بتوانید وارد اینستاگرام بشوید و فروشگاه خود را در آنجا راه اندازی کنید می بایست ابتدار آن را در موبایل خود نصب کنید . برای نصب اینستاگرام می توانید نرم افزار بازار و یا گوگل پلی  را دانلود کنید و یا اگر دارید وارد برنامه بشوید و با جستجوی instagram آن را به صورت کاملاً رایگان دانلود کنید و یا از طریق گزینه های زیر این برنامه را همین الان دانلود کنید تا بر روی موبایل شما نصب بشود .

بعد از اینکه این نرم افزار را بر روی گوشی موبایل خود نصب کردید می توانید آن را باز کنید و یک اکانت یا همان حساب کاربری برای خود بسازید .

 

انتخاب نام کاربری

اولین قدم در استفاده از اینستاگرام ساختن اکانت هست و در ساختن اکانت شاید مهم ترین موضوع انتخاب نام کاربری هست ، نام کاربری یا همان یوز نیم شما . یک نام منحصر به فرد هست که فقط می تونه به زبان انگلیسی باشه و کسی قبلا از نام خاصی استفاده کرده باشه ، دیگر شما نمی توانید از آن نام برای خودتان استفاده کنید .

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

 چه نکته مهمی که در نام کاربری باید رعایت بکنید ؟ شاید مهم ترین نکته در انتخاب نام کاربری این باشه که نام ما در تمام رسانه های اجتماعی که استفاده می کنیم یکسان باشه . مثلا شما اگر یک فن پیج در فیس بوک دارید که به تبلیغ محصولات و خدمت شرکتتون می پردازید و همین طور در رسانه های دیگر مثل گوگل پلاس ، یوتیوب ، تویتر و دیگر رسانه ها استفاده می کنید ، بهتره که نام کاربری شما در تمام رسانه ها یکسان باشه . چون یوزرنیم معمولاً بخشی از آدرس قرار می گیره .مثلا اگر اکانت فیس بوک داشته باشید و یک فن پیج درست کنید و نامش رو اگر ماهان تیموری بگزارید . صفحه دسترسی به آن به این شکل خواهد شد www.facebook.com/mahanteymouri خواهد بود و این کار خیلی غیر حرفه ای هست که صفحه فیس بوک من اسمش ماهان تیموری باشه ولی صفحه اینستاگرام من نام دیگری داشته باشه . اما برای اینکه به این مشکل بر نخوریم باید چیکار کنیم ؟ آیا باید برویم در تمام شبکه های اجتماعی جدا جدا تست کنیم که نامی که ما می خواهیم آیا آزاد هست یا خیر؟

برای حل این مشکل من یک ابزاری را به شما معرفی می کنم که می تواند خیلی خیلی به کار شما بیاید و بتوانید در سریعترین زمان ممکن نام خود را در تمام شبکه های اجتماعی چک کنید . به سایت   www.namechk.com بروید .

بررسی نام کاربری در صفحه های اجتماعی

بررسی نام کاربری در صفحه های اجتماعی

 بعد از ورود به این سایت از طریق باکس جستجو نام  کابری مورد نظر خود را به انگلیسی وارد کنید و سعی کنید نامی را انتخاب کنید که در اکثر شبکه های اجتماعی مهم آزاد باشه و بتوانید به صورت یکسان در همه جا از آن استفاده کنید و اگر این کار را انجام ندهید ممکن است کاربران شما فراموش کنند . فرض کنید اسم برند شما ماهان تیموری هست ، بعد از مدتی کاربران فراموش می کنند که در اینستاگرام نام کاربری شما ماهان تیموری یک بود یا دو . ولی اگر فقط نام شما یک اسم باشه به راحتی می توانند حدس بزنند در هر رسانه اجتماعی نام کاربری شما چیست و بتوانند شما رو پیدا کنند و از محتوای صفحه شما بهره ببرند .

چه نامی رو برای خود انتخاب کنیم ؟

بهتره نامی رو انتخاب کنیم که احتمال جستجوی آن بیشتر است . فرض کنید ما یک شرکتی داریم به نام فرا تدبیر رسانه و می خوایم نام کاربریمون رو تو اینستاگرام بزارید فراتدبیر رسانه . ولی در کل بازار یا مخاطبان ما ، ما رو به اسم فراتدبیر می شناسند . خب بهتره نام کاربری ما همون باشه یعنی فراتدبیر …

یا شاید یک ایده خوب این باشه که نام کاربری ما آدرس سایتمون باشه ، البته بدون پسوند نهاییش یعنی .ir یا .com  و… این می تونه باعث باشه  که افراد راحت تر شما رو راحت تر پیدا کنند.

بنابراین با رعایت همین نکات ساده می توانید نام کاربری ساده رو برای اینستاگرام خود پیدا کنید .

عکس پروفایل اینستاگرام

عکس پروفایل اینستاگرام

عکس پروفایل اینستاگرام

در این قسمت به چند تا نکته می پردازم که بهتره در عکس پروفایل خودتون رعایت کنید و باعث بشه که پروفایل شما بیشتر دیده بشه و بیشتر جلب توجه بکنه .

اولین نکته که شاید خیلی ساده و واضح به نظر بیاد ، اگر عکس خودتون رو به عنوان عکس پروفایل استفاده می کنید وقت بگذارید و یک عکس بسیار خوب و با کیفیت از خودتون تهیه بکنید ، به نورپردازی اهمیت بسیار زیادی بدید و همینطور از صورت خودتون از فاصله نزدیکتر عکس بگیرید ، منظورم اینه که با توجه به اینکه عکس پروفایلمون یک فضای محدودی داره ، شما می بایست از حداکثر فضا استفاده بکنید و چهره خودمون بسیار واضح ، درشت و از نزدیک باشه .

حتماً دیدید بعضی از دوستان به مسافرت رفتند و از فاصله بسیار دور به همراه چند تا درخت و طبیعت از خودشون عکس گرفتند و همانطور هم که می دانید سایز عکس های پروفایل اینستاگرام بسیار کوچک هست و به راحتی قابل بزرگ کردن نیست و این عکس رو به عنوان عکس پروفایلشون قرار دادند و یا فرض کنید یک فردی که در یک جزیزه از دور ایستاند و عکس گرفتند ، اصلا فرد دیده نمیشه ، و این نوع عکس ها به هیچ وجه جلب توجه نمی کنه ، سعی کنید از صورت خودتون عکس بگیرید و در بزرگترین سایز ممکن این عکس رو استفاده بکنید .

اگر از لوگو استفاده می کنید ، لوگو کسب و کارتان ، توجه کنید روی بعضی از سیستم  عامل ها که روی موبایل هست ، عکس شما دایره ای دیده خواهد شد ، بنابراین این نکته رو لحاظ کنید که لوگو یا عکس شما به صورت دایره ای بریده بشه مشکلی پیش نیاد .

آپدیت ماهانه عکس پروفایل

نکته بعدی که شاید خیلی ها رعایت نمی کنن اینه که عکستون رو هر ماه عوض بکنید ، عکس پروفایلتون را به صورت منظم و هر ماه تغییر بدهید . حالا شاید الان بپرسید که چرا باید عکس پروفایل خودمون رو هر ماه تغییر بدهیم ؟ جواب اینکه اینستاگرام یک الگوریم بسیار پیچیده ای داره که عکس ها رو هنگام جستجو می چینه . خیلی اگر ساده تر بخواهم بگم ، الگوریتم اینستاگرام ، خیلی شبیه الگوریتم گوگل در جستجو هست .

شما شاید یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام بدهید که نتیجه اش جذب فالوور بیشتر و موفقیت در اینستاگرام خواهد بود اینه که عکس های خودتون رو طوری بهینه بکنید و همینطور اکانتتون رو که اگر کار شما فروش سیب است و کسی در اینستاگرام کلمه سیب رو جستجو کرد ، عکس های شما جزء اولین نتایج جستجو قرار بگیرند و این علم که علم بسیار مهمی می باشد و بسیار کم ازش صحبت میشه ، بهینه سازی عکس ها در اینستاگرام برای پیدا شدن و قرار گرفتن در اولین نتایج جستجوی اینستاگرام، شاید مهمترین موضوعی باشه که به شما کمک کنه فالوورهای بیشتری پیدا کنید و موفق بشید .

یکی از معیارهای رتبه بندی اینستاگرام برای عکس ها اینه که آیا عکس پروفایلتون همیشه ثابت هست یا تغییر می کنه و اکانت هایی که عکس پروفایلشون رو تغییر میدهند حداقل ماهی یک بار این کار رو انجام میدهند ، اکانت های فعالتری محسوب می شوند .

البته شاید این سوال برای شما پیش بیاد که ما در عکس پروفایل اینستاگراممون لوگوی شرکت رو گذاشتیم چطور می تونیم ماهی یک بار لوگوی شرکتمون رو عوض کنیم و تو این زمینه بهتره کمی خلاقیت به خرج بدید و از ایده های خلاقانه استفاده کنید . مثلا با رسیدن فصل زمستان چند دانه برف بر روی لوگو خود اضافه کنید یا فصل بهار میشه عکس گل یا طبیعت رو به لوگوی خود اضافه کنید و به مناسبت های مختلف می توانید عکس لوگوی خود رو تغییر بدهید . لوگو شرکت گوگل در سال بیشتر از 300 بار تغییر می کنه ، هر روز به مناسب مختلفی لوگو رو تغییر می دهند ، لوگو همان نام گوگل هست ولی به صورت خلاقانه المان های مختلف به آن اضافه می شود .

لوگوی شرکت گوگل در بازهای زمانی مختلف

لوگوی شرکت گوگل

نکته های مهم در  ساخت اکانت اینستاگرام

در این قسمت لازمه به چند نکته اشاره کنم تا در ساخت اکانت اینستاگرامتون بهتره رعایت بکنید .

اولین نکته اینه است که همانطور که بالاتر گفتم نام شما مشابه با تمام رسانه های اجتماعی دیگر باشد . مثلا اگر نام شما در فیس بوک ماهان تیموری می باشد در اینستاگرام هم ماهان تیموری باشد تا به راحتی قابل پیدا کردن باشید و کاربران نیاز نباشه چندین نام رو حفظ کنند .

نکته دوم  انتخاب نام شما می باشد . نام با نام کاربری متفاوت می باشد . و این اسم یا نام شما می تواند به زبان فارسی باشد و یا انگلیسی ، ولی ما توصیه می کنیم حتماً از نام فارسی استفاده کنید ، چون اینجا تنها جایی است که می توانید از نام فارسی استفاده کنید ولی در نام کاربری خودتان نمی توانید از نام فارسی استفاده کنید . انتخاب نام فارسی این مزیت رو داره که به کاربران کمک می کنه تا شما رو راحت تر پیدا کنند .

آیا می دانید اینستاگرام با توجه به نام کاربری جستجو می کنه یا نام افراد ؟
پاسخش اینه که اینستاگرام هر دو مورد رو لحاظ می کنه . بنابراین فرض کنید اسم شرکت من ماهان تیموری است و من یوزرنیم یا همان نام کاربری را به انگلیسی mahanteymouri قرار دادم ، بهتره در نام خود کلمه ماهان تیموری رو به فارسی استفاده بکنم و نتیجه اش این خواهد بود که اگر افراد هم به زبان فارسی و هم به زبان انگلیسی جستجو کنند ، در هر دو مورد من را پیدا خواهند کرد .

بنابراین نام را حتما فارسی انتخاب کنید ، لازم نیست که نام شما حتماً به صورت دقیق نام شرکت شما باشه ، می تونه علاوه بر نام شرکت از یک کلمه کلیدی هم استفاده کنید . برای مثال ما  در اکانت خود  در اینستاگرام  با این صورت گذاشتیم ، ماهان تیموری – هوش مالی .

توضیحات BIO

نکته بعدی توضبحاتی هست که در صفحه اینستاگرام در پروفایل خودتون قرار میدهید به انگلیسی این قسمت BIO نامیده می شود یا مخفف همان کلمه Biography می باشد که شما حق دارید چند سطر درباره خودتان یا اگر اکانت شما تجاری هست درباره کسب و کارتان توضیح بدهید .

توضیحات بیوگرافی

توضیحات بیوگرافی

اشتباه رایج در قسمت Bio
این است که در قسمت توضیحات یا بیوگرافی به توضیح کسب و کارشان می پردازند ، برای مثال فردی که تولید کننده صندلی می باشد در این قسمت می نویسد که ما بهترین تولید کننده صندلی در ایران هستیم . این شاید اشتباه ترین مورد رایج در استفاده اینستاگرام می باشد .
اما راه حل چیست ؟
در قسمت بیوگرافی یا توضیحات پروفایلتون ، دلیل واضح و روشنی مشخص کنید که چرا دیگران باید شما رو فالو بکنند . بنابراین با ارزشمند ترین روش استفاده استفاده از قسمت بیوگرافی اینستاگرام این است که دلیلی را بگید که افراد همان لحظه با خواندن آن شما را فالوو بکنند و جزء هواداران شما باشند . حالا این دلیل چه چیزی می تونه باشه ؟ مثلاً اگر کار من تولید صندلی هست مثلاً در اون قسمت چه دلیلی هست که افراد مایل باشند که ما رو فالوو کنند . شاید یکی دلیل این باشه که در اون قسمت بنویسیم با فالوو کردن صفحه ما می توانید هر روز جدیدترین صندلی های روز دنیا رو ببینید حتی صندلی هایی که ما نداریم . یا می توانید در قسمت بیوگرافی صفحه خود بنویسید که با فالوو کردن صفحه ما کپن های تخفیفی را دریافت کنید که در هیچ جای دیگر اعلام نمیشه .

بنابراین نکته کلیدی و مهم در قسمت توضیحات پیج شما اینه که به توضیحات واضحات نپردازیم ، ننویسیم که ما یک شرکت با این همه سابقه و این هم تجربه هستیم ، این نوع توضیحات چه دلیل ارائه می کنه که شخص رو ترغیب کنه و  بیاد شما رو فالوو کنه ، به جای اینه بیاین دلیل مشخصی بگید تا افراد با دیدن پروفایل شما در همان لحظه تصمیم بگیرن تا شما رو فالوو کنند . این یکی از مهم ترین نکاتی هست که خیلی از دوستان رعایت نمی کنند .

آدرس سایت :

بخش بعدی که در پرکردن پروفایلتون می توانید استفاده کنید آدرس سایت شما می باشد . شما بعد از اینکه توضیحات یا بیوگرافی خودتون رو وارد کنید می توانید یکی امکانی دارید که آدرس سایتتان را در آنجا وارد کنید . در این قسمت بسیار مهم است که از این امکان حتماً استفاده کنید و آدرس سایتتون رو خالی نگذارید .

حالا شاید شما اصلاً سایت ندارید . چطور می توانید از این قسمت استفاده بکنید ؟ ایده هایی که وجود داره اینه که شما می توانید ویدیوهایی درست کنید و در سایت هایی مثل آپارات آپلود کنید و لینک پروفایل خودتون در آپارات را در این قسمت قرار بدهید .

یا اگر در رسانه اجتماعی لینکدین اکانت ندارید که من توصیه می کنم حتما اکانتی در سایت لینکدین ایجاد کنید ، اگر آشنا نیستید با رسانه لینکدین باید خدمت شما توضیح بدهم که لینکدین یک وب سایتی هست شاید مثل فیس بوک و رسانه های  دیگر ، ولی در زمینه کسب و کار فعالیت می کنند و به صورت تخصصی در این موضوع فعالیت می کند . بنابراین در لینکدین می توانید سوابق ، مثالات ، کتاب و … را منتشر کنید تا افراد متخصص را جذب خود کنید .و در نهایت صفحه پروفایل خودتون رو در اینستاگرام وارد کنید .

نکته کلیدی در اینستاگرام :

نکته بسیار کلیدی در اینستاگرام اینه که این رسانه اجتماعی با هدف بازاریابی ساخته نشده و شما نمی توانید در زیر پست و نظرات آدرس سایت خود را به راحتی قرار دهید و افراد با کلیک اون وارد سایت شما بشن . تنها جایی که در اکانت شما قابل کلیک هست ، همین در صفحه پروفایل شما می باشدو قسمت وب سایت شما می باشد . پس از این قسمت بهتر استفاده کنید تا افراد بتوانند با شما بهتر ارتباط برقرار بکنند .

حتی در قسمت توضیحات یا همان bio می توانید  دلیلی ارائه کنید که چرا افراد وارد سایت شما بشوند ، چون حتماً می دانید که آدرس سایت شما زیر توضیحات می باشد ، بنابراین یک ایده خلاقانه ارائه کنید که افراد چرا باید وارد سایت شما بشوند ، این دلیل می تواند دانلود یک پی دی اف رایگان ، آموزش های رایگان و هر چیزی مثل این باشد .

البته خیلی از دوستان شاید اعتراض کنند که کار ما ربطی به آموزش نداره که بیایم پی دی اف رایگان یا آموزش رایگان قرار بدهیم ولی به نظر من کار هر کسی آموزش هست ، شما ممکنه خدمات ساختمانی ، کولر کشی ، بنا و هر کسب و کاری که دارید می توانید از طریق آموزش  افراد را جذب خود کنید .

ثبت نام با فیس بوک در اینستاگرام :

نکته آخری که ساخت اکانت به آن می پردازم ، این که اگر شما از قبل در فیس بوک فعال بوده اید و دوستان فراوانی هم دارید بهتره اکانت اینستاگرام خود را با همان اکانت فیس بوک بسازید . شما وقتی می خواهید یک اکانت جدید در اینستاگرام بسازید این امکان را دارید یکه اکانت جدید ریجستر کنید یا از همان اکانت فیسبوک استفاده کنید و وارد اینستاگرام بشید .

ساخت اکانت اینستاگرام با فیس بوک

ساخت اکانت اینستاگرام با فیس بوک

شاید بپرسید این کار چه مزیتی داره که از اکانت فیس بوک برای ثبت نام در اینستاگرام استفاده کنیم ؟
مزیت بسیار جالبش اینه که وقتی شما با اکنت فیس بوک وارد اینستاگرام میشید به تمام دوستان فیس بوکی شما که در اینستاگرام فعال هستند پیامی ارسال میشه که شما که قبلاً دوست فیس بوکی این افرد بودید در اینستاگرام هم فعال شده اید . بنابراین این فرصت رو مهیا می کنید که دوستان فیسبوکی شما از حضور شما در رسانه اجتماعی جدید مطلع شوند و باعث میشه که در همان لحظه شما رو فالو کنند .

اگر هم از قبل اکانت ساخته اید و این فرصت را از دست داده اید باز هم جای نگرانی ندارد ، در قسمت تنظیمات پروفایل خودتان می توانید اکانت فیسبوک خود را وارد نمایید و تنظیمات را ذخیره نمایید تا به دوستان شما در فیسبوک پیام ارسال بشود.

داشتن چند اکانت در اینستاگرام

داشتن چند اکانت در اینستاگرام

داشتن چند اکانت در اینستاگرام

آیا در اینستاگرام می توانید همزمان چند اکانت داشته باشیم ؟ پاسخ مثبت می باشد .

این رسانه اجتماعی مثل وایبر یا واتس آب نیست که شما را مجبور کند در روی یکگوشی یا تلفن همراه یک اکانت داشته باشید ، حتی تایید شماره تلفن شما اجباری ندارید و می توانید هر چند اکانتی که نیاز دارید را درست کنید و استفاده کنید .

این یک استاراتژی هست که خیلی ها از آن استفاده می کنند ، بعضی ها برای هر محصولشون یک اکانت جدا ساخته اند و شاید بعضی ها بیش از یک برند داشته باشند و بهتر باشه برای هر برند یک اکانت جداگانه داشته باشید .

البته نکاتی هم هست که باید به آن توجه کنیم :

اولین نکته ای که بسیار مهم هست اینه که شما برای هر اکانت باید یک ایمیل جداگانه و متفاوت داشته باشید ، بنابراین با تعداد اکانت ها باید اول آدرس ایمیل درست کنیدو با هر کدام از این ایمیل ها می توانید یک اکانت مستقل برای خود راه اندازی کنید.

به چه روشی چند تا اکانت اینستاگرام را مدیریت کنیم ؟

در نسخه جدید اینستاگرام این قابلیت اضافه شده که شما بتوانید چند اکانت همزمان را مدیریت کنید ، اگر آخرین نسخه اینستاگرام را ندارید حتما آن را دانلود یا بروزسانی کنید تا این قابلیت برای شما فعال بشود .

بعد از وارد شدن به صفحه خودتان طبق آموزش زیر عمل کنید :

نحوه ساخت چندین اکانت در اینستاگرام

نحوه ساخت چندین اکانت در اینستاگرام:::»»»»»»

نحوه ساخت چندین اکانت در اینستاگرام
نحوه ساخت چندین اکانت در اینستاگرام
نحوه ساخت چندین اکانت در اینستاگرام

اتصال اینستاگرام به رسانه های اجتماعی

اینستاگرام این امکان را فعال کرده که از داخل خود اپلیکشن بتونید پست هاتون را به رسانه های اجتماعی دیگر بفرستید و این کار به راحتی یک کلیک یا یک تاچ هست یعنی شما اگر یک عکس یا ویدیو جدیدی را می خواهید در اینستاگرام پست کنید همزمان می توانید کاری کنید که این پست شما در دیگر شبکه های اجتماعی شما هم منتشر بشود .

شما دو راهکار برای اشترک گذاری دارید ، اول اینکه همان موقع که دارید پست جدیدی ارسال می کنید تنظیم کنید که در شبک های اجتماعی هم منتشر بشود همانند تصویر زیر :

اشتراک گذاری پست های اینستاگرام در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری پست های اینستاگرام در شبکه های اجتماعی

و راه حل دوم این می باشد که بعد از انتشار عکس هم می توانید در تنظیمات عکس بروید و از همانجا نیز عکس خود را در دیگر رسانه ها منتشر کنید

 

چگونه در کامپیوتر از اینستاگرام استفاده کنیم ؟

بسیار از دوستان فکر می کنند برای انجام بازاریابی با اینستاگرام ما حتماً باید یک تلفن همراه یا تبلت داشته باشیم ولی مشا به راحتی می توانید با یک کامپیوتر که سیستم عامل ویندوز داره تمام سیستم عملیات بازاریابی اینستاگرام رو انجام بدید یعنی می توانید یک اکانت جدید اینستاگرام اضافه کنید ، عکس و ویدیو اضافه کنید و به تمام کامنت ها پاسخ بدهید .

در اینجا می خواهم یک نرم افزار رایگان را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن می توانید یک شبیه ساز آندروید را بر روی ویندوز خود نصب نمایید ، اسم این نرم افزار Bluestacks است .

برای دانلود این نرم افزار می توانید به سایت زیر بروید

 این کار چه مزیتی داره  ؟ چرا خیلی از افراد علاقه مند هستند که بازاریابی اینستاگرامیشون رو با کامپیوتر انجام بدهند؟

  • شاید یکی از دلایل مهم این باشه که شما در کامپیوتر می توانید خیلی راحت تر عکس ها را ویرایش نمایید با استفاده از نرم افزارهایی مثل فوتوشاپ
  • شاید در محل کارتون می خواهید به بازاریابی اینستاگرام بپردازید و نمی خواهید از موبایل شخصیتون استفاده کنید .
  • شاید شما چندین اکانت اینستاگرام دارید و از همکارانتون می خواهید که پست بگذارند و کارهای بازاریابی اینستاگرام رو انجام بدهند .

محدودیت های اینستاگرام چیست ؟

  • شما نمی توانید بیش از 7500 نفر را فالوو کنید
  • 350 لایک در ساعت
  • 30 هشتگ برای هر عکس
  • طول توضیحات Caption برای هر عکس حدود 2200 کاراکتر
  • بریده شدن کامنت ها بیش از 240 کاراکتر

چگونه در اینستاگرام پست قرار بدهم ؟

در این قسمت به ارسال محتوا می پردازیم  ، یعنی چه طور عکس های مناسبی رو تهیه بکنیم و در اینستاگرام آپلود بکنیم .

چند نکته مهم در اینستاگرام وجود داره که باید آنها را بدانید ، اولین نکته اینه که ابعاد عکس در اینستاگرام می باشد .

اندازه تصویر پروفایل: اندازه تصویر مناسب برای پروفایل اینستاگرام ۱۱۰ پیکسل در ۱۱۰ پیکسل است. اندازه تصویرهای thumbnail: تصاویر thumbnail در اینستاگرام با ابعاد ۱۶۱ پیکسل در ۱۶۱ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. اندازه تصویر‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: اندازه تصویر مناسب برای عکس‌هایی که می‌خواهید منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۰۸۰ پیکسل باشد. اندازه ویدئو‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند: ویدئوهایی که قصد دارید در اینستاگرام منتشر کنید باید ۱۰۸۰ پیکسل پهنا داشته باشند.

ابعاد عکس در اینستاگرام

ابعاد عکس در اینستاگرام

اساس کار اینستاگرام به اشتراک گذاشتن تصویر است. در نسخه‌های قبلی این اپلیکیشن تصاویر به شکل مربعی و با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل به نماش درمی‌آمد. اما امروزه شما می‌توانید تصاویری با ابعاد ۱۰۸۰ پیکسل در ۱۳۵۰ پیکسل را به‌صورت عمودی یا ۱۰۸۰ پیکسل در ۵۶۶ پیکسل به صورت افقی به اشتراک بگذارید. ۱۰۸۰ پیکسل ابعاد ثابت پهنای عکس‌های اینستاگرام است.

استفاده از فیلترها

وقتی شما یک عکس یا ویدیویی را در اینستاگرام می خواهید قرار بدهید با ده ها فیلتر مواجه می شوید که می توانید از هر کدام از آنها که خواستید را استفاده کنید تا تصویر شما نمایی بهتر پیدا کند . این فیلتر ها باعث جذابیت بیشتر تصاویر شما می شود .

استفاده هاز فیلترهای عکس در اینستاگرام

استفاده هاز فیلترهای عکس در اینستاگرام

#هشتگ در اینستاگرام چیست؟

در این قسمت به معرفی هشتگ ها می پردازیم ، عبارت عجیب و غریب که بارها شنیده اید و می خواهیم ببینیم چه معنی داره و چطور می شود برای کسب و کارمان از این هشتگ ها استفاده کرد .

هشتگ یک کلمه ای هست که در کار ما یک کلمه فارسی هست که  قبل از آن علامت نابرساین یا همین علامتی آبی (#) که در تصویر زیر می بینید اومده .

هشتگ

هشتگ

بنابراین برای ساخت هشتگ کافیه که اول علامت نابرساین(#) رو بزنید . اگر از کیبورد کامپیوتر استفاده می کنید می توانید با استفاده همزمان از دکمه Shift و عدد 3 استفاده کنید. و بعد از این علامت # بدون هیچ فاصله ای یک عبارت فارسی یا کلمه فارسی را تایپ می کنیم .

چند نمونه هشتگ  را در زیر برای شما می نویسم : #موفقیت #ارتباط #کلاس اگر می خواستید که هشتگ شما چند کلمه ای باشد مثل زیر عمل کنید #کلاس_درس #ماهان_تیموری

برای استفاده از هشتگ های چند کلمه ای نباید بین کلمه ها فاصله قرار بدهید ، می بایست مثل نمونه بالا بین کلمات از _ استفاده کنید .

چرا باید از هشتگ استفاده کنیم ؟ آیا هشتگ می تواند در کسب درآمد از اینستاگرام تاثیر گذار باشد ؟
ایده هشتگ از سایت تویتر به وجود آمده و تئوری پشتش اینه که وقتی کسی عکس آپلود می کنه به هیچ وجه قابل تشخصی نیست که موضوع عکس چی هست . فرض کنید شما رفتید شمال و در کنار دریای خزر یک عکسی را گرفته اید و حالا فردی در اینستاگرام دنبال عکس هایی از دریای خزر هست و شما را هم نمی شناسد و شما رو فالو نمی کنه چطور می تونه عکس شما رو پیدا کنه ؟ شما در واقع با اضافه کردن هشتگ به عکس به اینستاگرام می فهمانید که موضوع عکس ها دریای خزر هست و هر کاربری که دنبال این موضوع باشد می تواند شما را پیدا کند .

یافتن عکس و افزودن نوشته

جستجوی تصاویر

جستجوی تصاویر

در این قسمت می خواهیم ببینم چطور می توانیم از طریق موبایل یا تلفن همراه کل کارها را انجام بدهیم ، یعنی عکس مناسب پیدا کنیم و در صورت لوزم نوشته ای به آن اضافه کنیم و در اینستاگرام آپلود کنیم .

اولین نکته مهم این می باشد که عکس ما توضیحات متنی زیادی نداشته باشد . چون فلسفه اینستاگرام این می باشد که ما عکس های جذاب خودمون رو یا اتفاقاتی که برای ما می افته رو با دوستانمون به اشتراک بگذاریم . وقتی زیر هر عکس از توضیحات زیادی اضافه می کنیم ، از دید اینستاگرام داریم از این رسانه اجتماعی به صورت اشتباه استفاده می کنیم و قصد ما بیشتر بازاریابی هست و این یک امتیاز منفی حساب میشه و در نتایج جستجوی عکس ها در رتبه بدتری قرار خواهیم گرفت ، پس بهتره توضیحات زیر عکس یا هممون بخش Caption کمتر باشه یا هیچ توضیحی نداشته باشه . فقط بخش توضیحات چند تا هشتگ استفاده کنیم .

برای یافتن بهترین عکس ها می توانید از طریق مرورگر به جستجوی عکس ها بپردازید اما این کار زمان بر می باشد و توصیه من به شما این است که  از اپلیکیشن های زیر استفاده کنید . ImageSearch  و یا  PicFinder که هر دو این برنامه ها در بازار یا گوگل پلی موجود می باشد و به محض دانلود برنامه ها می توانید هر عبارتی را جستجو کنید و نتیجه جستجو عکس را ببیند و در نهایت آن در موبایل خود ذخیره کنید و بعد روی این عکس ها در صورت لزوم یک نوشته فارسی اضافه کنید .

چگونه نوشته فارسی به عکس های خودم اضافه کنم ؟

برای این کار من توصیه می کنم به بازار بروید و در قسمت جستجو سرچ کنید برنامه عکس نوشته ساز ، در این قسمت برنامه های زیادی به شما معرفی می شود اما من به شخصه برنامه متن نگار را به شما پیشنهاد می کنم .

برنامه متن نگار

برنامه متن نگار

با استفاده از این برنامه می توانید عکس خود را که انتخاب کرده اید به عنوان بکگراند استفاده کنید و هر متنی را که می خواهید به آن اضافه نمایید و در نهایت از آن خروجی بگیرید و در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارید .

بازاریابی اینستاگرام

در این بخش به معرفی چند روش بازاریابی یا فروش در اینستاگرام می پردازم . به شما خواهم گفت کسب درآمد از اینستاگرام به چه روشی خواهد بود ، پس ویدیو زیر را با دقت مشاهده کنید و بارهار آن را نگاه کنید .

 

برند سازی در اینستاگرام

اگر کسب درآمد از اینستاگرام می خواهید  تلاش کنید می بایست به یک برند بهتری تبدیل بشوید . ما زمانی می توانیم از دید مخاطب تبدیل به برند شویم که از دید مخاطبین محبوب و قابل اعتماد باشیم .

برند سازی با اینستاگرام

برند سازی با اینستاگرام

چطور مخاطب به ما می تواند اعتماد کند ؟ شاید یکی از قویترین روش های اعتماد اینه که مخاطب ببینه که قبل خودش ما توسط افراد دیگری تایید شدیم و افراد دیگری این ریسک رو انجام دادند و از ما خرید کردند و الان راضی و خوشحال هستند . بنابراین یک از قویترین روش ها این می باشد که ما نشان بدهیم مورد تایید دیگران هستیم .

نکته  دیگری که نیاز هست ما نشان بدهیم که یک هویت واقعی و انسانی داریم  . یعنی به جای اینکه نشان بدهیم که ما یک کسب و کار ، یک ساختمان ، یک شرکت و یا یک لوگو هستیم ، نشان بدهیم که ما مجموع از افراد دلسوزی هستیم که فکر شما هستیم و سعی می کنیم رضایت شما را جلب بکنیم و با همین ایده هایی که صحبت کردم چطور می توانیم یک برند بهتری رو در اینستاگرام ایجاد کنیم  و افراد ذهنت بهتری نسبت به ما داشته باشند .

اولین نکته این بود که ما عکس یا ویدیوها و پست هایی رو منتشر کنیم که ما مورد تایید دیگران هستیم  مثل نظرات مشتریان راضی که می تواند تاثیر فوق العاده ای داشته باشد .

نمایش پشت صحنه کسب و کار

کار دیگه و ابتکاری که می توانید انجام دهید این است که عکس هایی از پشت صحنه کسب و کارتان را منتشر کنید ، مثل آماده سازی محصولات ، نوشتن متن های تبلیغاتی ، تولید محصولات و هر زمینه ایکه مروبط به پشت صحنه کارتان است و معمولاً عکس های رسمی از آن در سایت و یا جای دیگه منتشر نمی کنید ، عکس های پشت صحنه برای مخاطبان اینستاگرام بسیار جذاب هستند و همیشه دوست دارند بدانند که در پشت صحنه این کسب و کار چه اتفاقی می افته .

پشت صحنه کسب و کار

پشت صحنه کسب و کار

حتی در این حد که نشان بدیهم که وقتی شما تماس می گیرید ، چه کسی پاسخگوی سوال شما می باشد و دقیقاً چه فردی و کجا نشسته و از کجا داره به شما خدماتی ارائه میده.

مورد دیگه عکس هایی از کارمنداتان هست ، اگر عکس هایی داشته باشید حتی شما و تیم شما در حال صرف ناهار ، در حال آماده سازی یک نمایشگاه ، در حال آماده سازی محصولات و چیز دیگری می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی برند سازی شما بگذاره . بخشی از عکس های پشت صحنه می تواند عکس های کارمندان شما باشه که با علاقه دارن به مشتری خدماتی را رائه می کنند .

عکس های افراد

  • ایده دیگر که می توانید اجرا کنید با 5 نفر از بهترین مشتریان تان تماس بگیرید و از آنها بخواهید که با آنها یک عکس بگیرید و در صفحه خود منتشر کنید .
  • یا اگر نمایندگی هایی دارید می توانید عکس هایی از نمایندگی خود منتشر کنید .
  • عکس از خودتان منتشر کنید .

خلاصه برند سازی این بود که در صفحه اینستاگرام نشان بدهید که از طرف یک جامعه مورد تایید هستید ، این جامعه می تواند مشتریان شما باشه و حتی نمایندگی ها یا کارمندان شما باشه و هر فرد دیگری که به فعالیت شما علاقه مند باشه . بنابراین برند سازی با منتشر کردن پست هایی انجام می شود که افرادی در اون دخیل هستند. به نحوی نشان می دهند که شما مورد تایید هستید .

تحلیلگر اینستاگرام

می خواهم شما را با وب سایتی آشنا بکنم که این وب سایت می تواند اکانت اینستاگرام شما را تحلیل بکند . این وب سایت چیزی شبیه گوگل آنالاتیک برای وب سایت ها می باشد.

وب سایت ink361.com

البته این سایت کار اصلیش فروش عکس هست یعنی شما عکس هایی که روی اینستاگرام خودتان منتشر کردید را می توانید سفارش بدهید که چاپ بشه به صورت شاسی ، کاغذی و یا هر چیز دیگری که البته چون سایت خارجی هست این قسمت برای کشور ما کاربردی نمی باشد . البته این سایت یک سری اطلاعات خوبی را به شما درباره اکانت اینستاگرامتان به شما می دهد

در این سایت باید با همان اکانت اینستاگرامتان لاگین کنید و از طریق داشبود این سایت می توایند اکانت خودتان را تحلیل کنید . از طریق منو You بر روی گزینه Statistics کلیک کنید تا صفحه تجزیه و تحلیل به شما نشان داده شود .

صحبت پایانی :

هر گونه نظر و یا پیشنهادی را دارید برای من از طریق قسمت نظرات همین پست بفرستید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد