نمونه سوالات بخش سوخت رسانی برای آزمون اتو مکانیک درجه2


1-
علت خفه کردن موتور چیست؟
الف- کثیفی فیلتر هوا و غنی بودن
سوخت ب- گشادی ژیگلور و لاغر شدن سوزن
کاربراتور ج- ساسات بودن کاربراتور د- همه موارد
2- علت احتراق پیش رس در موتور بنزینی کدام
است؟
الف- اکتان
پایین بنزین ب- رسوبات اتاق احتراق ج- سرعت زیاد خودرو د-
مصرف گاز بجای بنزین
3- عامل اصلی ایجاد خودسوزی در در یک موتور کدام
است؟ الف-
تراکم ناپذیری
بنزین ب- ریتارد بودن جرقه ج-
آوانس بودن جرقه د- اکتان زیتد بنزین
4- پمپ بنزین در حداکثر سرعت چند لیتر در ساعت سوخت را پمپ می
کند؟ الف- 25
لیتر ب- 30 لیتر ج- 40
لیتر د- 50 لیتر
5- احتراق سوخت تقریبا در چند هزارم ثانیه اتفاق می
افتد؟
الف- یک
هزارم ب- سه هزارم ج- چهار
هزارم د- دو هزارم

6- وظیفه ونتوری در کاربراتور کدام
است؟
الف- کاهش
سرعت هوا ب- افزایش فشار هوای جاری ج- کاهش خلاء
د- سرعت دادن هوا
7- مدار دور آرام کاربراتور ونتوری ثابت از کدام قسمت منشعب
می شود؟ الف- مجرای
سوخت ب- مدار اصلی ج- مدار شتاب دهنده
د- پیاله کاربراتور
8- در کاربراتور ونتوری متغییر اتوماتیک، تنظیم سوخت دور آرام
با کدام
وسیله انجام می شود؟ الف- شناور کاربراتور
ب- سوزن کاربراتور ج- سیم
گاز د- ژیگلور
9- حالت ایست پمپ بنزین مکانیکی
چیست؟ الف- نیروی موثر بر سوزن شناور
کاربراتور بیشتر از نیروی سوخت روی آن می باشد. ب- تماس شیطانک پمپ بنزین با دایره
خارج از مرکز قطع می گردد.
ج- فنر، دیافراگم را در بالاترین نقطه کورس خود نگه می دارد. د-
فنر، دیافراگم را در پایین ترین نقطه کورس خود نگه می دارد.
10- در کاربراتور ونتوری متغییر «استرامبورگ» کدام عامل باعث بالارفتن
پیستون «پلانجر« می شود؟ الف- نیروی فنر ب-
دمپر هیدرولیکی ج- پدال گاز د-
اختلاف فشار بین بالا و پایین دیافراگم
11- در خاموش شدن موتور در دور آرام ممکن است عیب از
............................ باشد؟ الف- لقی
میل گاز «اهرم دریچه گاز» ب- پمپ شتاب دهنده
ج- ژیگلور اصلی
کاربراتور د-
شناور کاربراتور
12- در هنگام بستن پمپ بنزین بر روی موتور شیطانک آن باید
............................. قرار گیرد. الف- بر
روی دایره خارج از مرکز میل سوپاپ ب- زیر دایره خارج از مرکز
میل سوپاپ ج- بر روی میل لنگ
د- زیر میل لنگ
13- موتور درحالت سرد کار می کند، اما در حین گرم شدن خاموش
می شود، علت
چیست؟ الف- وایر چینی غلط شمع
ها ب- کم بودن روغن موتور
ج- ریتارد بودن جرقه
شمع د- بسته ماندن
دریچه ساسات
14- خروج دود سیاه رنگ از اگزوز نشانه چیست؟
الف- روغن سوزی موتور ب- تنظیم نبودن سیستم
سوخت رسانی و غنی
بودن سوخت ج- سوختن واشر سرسیلندر د- بدکار
کردن سیستم جرقه زنی موتور
15-
شکل مقابل کدام یک از مدارات کاربراتور را نشان می دهد؟
الف- مدار دور آرام و و
تغییر دور ب- مدار قدرت ج- مدار مدار شتاب
دهنده د- مدار ساسات
16- دلایل فلوت «سرریز» کردن کاربراتور چیست؟
الف- سوراخ بودن شناور و تنظیم نبودن آن ب- زیاد بودن فشار پمپ بنزین ج- گیر کردن
سوزن مخروطی شکل پیاله شناور د- همه موارد درست است..
17- دو عدد سوراخ ایجاد شده در زیر پیستون « پلانجر» کاربراتور پیکان به
چه منظور ایجاد شده است؟ الف-
ایجاد خلاء در ونتوری کاربراتور ب-
ایجاد خلاء در بالای دیافراگم پیستون کاربراتور
ج- برای افزایش فشار هوا در زیر پیستون
کاربراتور د-
برای کاهش وزن پیستون « پلانجر» کاربراتور
18- به چه منظور لوله خروجی بنزین را کمی بالا تر از کف باک
قرار می دهند؟ الف- تا بنزین
با
سرعت بیشتری در لوله جریان پیدا کند. ب- برای جلوگیری از ورود رسوبات به
مدار سوخت
رسانی. ج- برای باقی ماندن مقداری بنزین
در کف باک. د- برای ورود بنزین بیشتر به پمپ بنزین.
19- اگر پیاله کاربراتور کمی بیش از حد استاندارد پر شود، به علت تنظیم نبودن
شناور کاربراتور ......... الف- مصرف سوخت زیادتر می شود. ب- مصرف سوخت کمتر
می شود. ج- مصرف سوخت تغییر نمی کند. د- موتور خاموش می شود.
20- دلیل انفجار ضربه ای سوخت در موتورهای بنزینی کدام است؟
الف- افزایش اکتان بنزین ب- کاهش فضای احتراق ج-
کمبود اکتان بنزین د- نسبت تراکم
21- علت احتراق همراه با خودسوزی کدام
است؟
الف- کمبود
اکتان سوخت ب-
سوخت غنی کاربراتور ج- بالا
بودن اکتان سوخت د- ریتارد
بودن زمان جرقه
22-سوخت های مبنا برای آزمایش عدد اکتان کدامند؟ الف- اتان
و متان ب- ایزو اکتان و هپتان ج- پروپان و بوتان د- پروپان و هگزان
23- دو ویژگی مهم بنزین که در موتورهای احتراقداخلی مورد توجه قرار می
گیرند، کدامند؟ الف- سبکی و ارزانی
ب- سبکی و تمایل به خودسوزی ج- فراریت و
تمایل به خودسوزی د- فراریت و مقاومت در برابر خودسوزی
24- کدام گزینه درجه اکتان بنزین را بیان می
کند؟
الف- میزان
مقاومت سوخت دربرابر خودسوزی ب- میزان تمایل سوخت به
خودسوزی ج- مقدار افزایش حرارت سوخت در زمان سوم
د- مقدار مقاومت سوخت دربرابر فشار
احتراق
25- فراریت سوخت با افزایش درجه حرارت نسبت............. و با فشار نسبت
........... دارد. الف- معکوس- معکوس ب-
معکوس- مستقیم ج- مستقیم- مستقیم د-
مستقیم معکوس
26- ضریب غلظت چیست؟
الف- نسبت اختلاط عملی
بنزین به هوا ب- نسبت اختلاط تئوری بنزین به هوا ج- نسبت اختلاط عملی بنزین به
اختلاط تئوری هوا د- نسبت اختلاط تئوری بنزین به اختلاط عملی هوا
27- حالت ایست پمپ بنزین کدام حالت
است؟
الف- دیافراگم پمپ بنزین در
انتهای کورس مکش باشد. ب- دیافراگم پمپ بنزین در انتهای کورس فشار
باشد. ج- سطح بنزین در پیاله کاربراتور پایین باشد.
د- سوپاپ سوزنی کاربراتور باز باشد.
28- اگر شناور در کاربراتور تنظیم باشد، سطح سوخت پیاله نسبت به سوخت پاش
در کدام موقعیت می ایستد؟
الف- 5 میلیمتر پایین تر ب- 5 میلیمتر بالاتر ج- 10 میلیمتر پایین تر د- برابر
29- پمپ بنزین، بنزین را با حدود چند اتمسفر فشار به سمت
کاربراتور ارسال
می کند؟ الف- 15/0 تا 45/0 ب-
25/0 تا 56/0 ج- 15/1 تا 45/1 د- 25/1 تا 56/1
30- بیشترین راندمان پمپ بنزین در کدام دور است؟
الف-
دورآرام ب- دور زیاد ج- دور متوسط د- دور نیمه بار
31- نسبت هوا به سوخت در حالت تمام بار کدام
است؟
الف- 1:15 ب- 1:14 ج-
1:13 د- 1:12
32- مجرایی که کمی بالاتر از مجرای دور آرام قرار گرفته مربوط
به کدام
مدار است؟ الف- تغییر دور
ب- ساسات ج- شتاب دهنده
د- قدرت
33- علت عطسه کردن کاربراتور
چیست؟
الف- آوانس بودن جرقه
ب-
غنی بودن سوخت ج- ریتارد بودن جرقه د-
رقیق بودن سوخت
34- در کدام قسمت از کاربراتور سرعت هوای ورودی افزایش می
یابد؟ الف-
هواکش ب- دریچه گاز ج- دریچه
ساسات د- ونتوری
35- درکاربراتورهای ونتوری متغییر کدام عامل باعث بالا رفتن
پیستون می
شود؟ الف- نیروی فنر
ب- دمپر هیدرولیکی ج- پدال گاز د- اختلاف
فشار
36- در کاربراتورهای ونتوری متغییر نوع شیری سوخت موتور در حالت دور آرام
با حرکت کدام قطعه تنظیم می شود؟ الف- سوزن ب- ژیگلور ج- پیچ هوا د-
پیچ تخلیه دریچه گاز
37- علت احتراق ناقص در موتور
چیست؟
الف- کمبود هوا
ب-
پایین بودن عدد اکتان سوخت ج- دور
بالای موتور د- مقدار بیش از حد هوا
38- علت احتراق ناقص در موتور
چیست؟
الف- کمبود هوا ب- پایین
بودن عدد اکتان ج- دور بالای
موتور د- مقدار بیش از حد هوا
39- برای سوختن یک کیلوگرم سوخت چه مقدار هوا لازم است؟
الف- 1kg ب-
2
kg ج- 15 kg د- 30 kg
40- چرا دیواره داخلی باک را معمولا با قشری از سرب یا لاک می
پوشانند؟
الف- برای جلوگیری از زنگ زدن دیواره داخلی ب- برای بالا بردن عدد
اکتان سوخت ج- برای افزایش استحکام مخزن سوخت
د- برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن در
دیواره باک
41- وظیفه دیواره های مشبک موجود در باک چیست؟
الف-
افزایش استحکام باک
ب-
جلوگیری از گرم شدن سوخت در تابستان ج- جلوگیری از تلاطم و تجمع سوخت
در پیچ جاده د-
نگهداری مقداری از سوخت بعنوان ذخیره
42- وظیفه پمپ سوخت رسان چیست؟
الف- انتقال سوخت گازی شکل
از کاربراتور به موتور ب-
تبدیل سوخت مایع بصورت گازی شکل
ج- انتقال سوخت از باک به کاربراتور د- پاشیدن سوخت در حالت مکش
43- فشار موجود در پمپ بنزین تقریبا چقدر
است؟
الف-01/0 تا 02/0 بار
ب- 1 تا 2 بار ج- 10 تا 20 بار
د- 1/0 تا 2/0 بار
44- کدامیک از تجهیزات زیر متعلق به ساختمان کاربراتور
نیست؟ الف-
ژیگلور
اصلی ب- پمپ بنزین ج- پمپ شتاب دهنده
د- سیستم ساسات
45- وظیفه سیستم شناور در کاربراتور
چیست؟
الف- موتور به سادگی
استارت شده و بکار می افتد. ب-
کاربراتور را هواگیری می کند. ج- سطح بنزین
کاربراتور را ثابت نگه می دارد. د- مخلوط سو خت را در دور
آرام آماده می نماید.
46- کدامیک از مطالب زیر درباره لوله های سوخت رسان درست می
باشد؟ الف- شیلنگ های
انتقال سوخت
باید حتما پلاستیکی باشند.
ب- بخاطر
پدیده زنگ زدگی از
لوله های مسی نباید استفاده کرد.
ج- لوله سوخت
رسان نباید از نقاط داغ موتور عبور داده شوند.
د-
لوله های سوخت رسان در محل زانویی باید به پیچ تخلیه هوا مجهز باشند.
47- نیروی محرکه پمپ سوخت رسان در موتورهای چهر زمانه از کجا
تامین می
شود؟ الف- از طریق چرخ دنده سوار شده
روی میل لنگ ب- از طریق میل دلکو
ج- از طریق میل سوپاپ
د- از طریق تسمه
پروانه
48- صافی بنزین در موتورهای بنزینی از چه چیزی تشکیل شده است؟ الف-
از یک شبکه توری ظریف ب- از یک مغزی با
بافت فلزی ج-
از یک استوانه با روپوش نمدی د- از لایه های فولادی
روی هم
49- باک بنزین قبل از جوشکاری باید:
الف- کاملا از آب پر شود. ب- پر از هوای فشرده شود. ج-
بدون اکسیژن باشد. د- با احتیاط با بنزین
شستشو شود.
50- کدام گزینه درباره طرز کار کاربراتور نادرست است؟ الف-
کاربراتور بنزین را پودر می کند. ب- کاربراتور بنزین پودر شده را بصورت
گاز در می آورد. ج-
کابراتور، بنزین و هوا را با نسبت درست مخلوط می کند. د-مقدار
بنزین در پیاله کاربراتور توسط شناور کنترل می شود.
51-
کدامیک از مواد ترکیبی زیر باعث افزایش عدد اکتان بنزین می شود؟ الف-
پارافین ب-
بنزن ج- بنزین شستشو د- روغن موتور
52-
تفاوت بین بنزین سوپر و بنزین معمولی چیست؟ الف- بنزین
سوپر مقاومت بیشتری در برابر خودسوزی دارد.
ب- مقدار گوگرد موجود در بنزین
سوپر بیشتر است. ج- ارزش حرارتی بنزین سوپر به مراتب بیشتر
است. د- بنزین سوپر بدون بقایا می سوزد.
53-
اتمیزه شدن بنزین در دهانه ونتوری در اثر .................... صورت می
گیرد. الف- سرعت عبور
بنزین ب- نیروی وزن بنزین ج- سرعت عبور هوا د- فشار
پمپ بنزین
54-
اصطلاح قفل گازی در سیستم سوخت رسانی چیست؟
الف- ضعیف شدن پمپ بنزین ب- بخار شدن بنزین در پمپ بنزین بر
اثر گرما ج- ارتفاع بیش از حد
سوخت در پیاله کاربراتور د- گیر کردن پدال گاز
55-
هنگام روشن کردن موتور کدام مدارات کاربراتور فعال می
باشد؟ الف- ژیگلور
دور آرام و
پمپ شتاب ب-
پمپ شتاب و ژیگلور اصلی ج- ژیگلور
اصلی و دور آرام
د-
ژیگلور کمکی و اصلی
56-
خروج دود سیاه رنگ از لوله اگزوز خودروی بنزینی
نشانه........................ می
باشد. الف- ورود روغن به اتاق احتراق
ب- ورود آب به اتاق احتراق
ج- زیاد بودن نسبت سوخت به هوا
د- کم بودن نسبت سوخت به هوا
57-
در کاربراتورهای ونتوری متغییر، هوای روی سطح بنزین در پیاله کاربراتور از
کجا
تامین می شود؟ الف-از طریق ژیگلور اصلی
ب- از طریق مدار ساسات
ج- از
طریق صافی هوا د- از طریق کانالی که
به هوای آزاد راه
دارد.
58-
عدد اکتان کدامیک از سوخت های زیر بین 97 تا 100 قرار
دارد؟ الف- بنزین
سبک ب- بنزین معمولی ج- گازوییل د-
بنزین سوپر
59-
نسبت وزنی هوا به سوخت 1:12 می باشد. کدامیک از مطالب زیر صحیح
است؟ الف- مخلوط رقیق بوده و قابل
احتراق است. ب- مخلوط رقیق بوده و قابل احتراق نیست.
ج- مخلوط نسبت وزنی تئوری درستی ندارد. د- مخلوط
غنی بوده و قابل احتراق است.
60-
علت دوده گرفتن در سر شمع موتور
چیست؟
الف- مخلوط بنزین و هوا غنی
است. ب- مخلوط بنزین و هوا رقیق است.
ج- موتور آوانس است.
د- از شمع گرم استفاده شده است.
61-
سوخت خودروها عموما از چه عناصر شیمیائی تشکیل شده است؟
الف- هیدروژن و اکسیژن ب- اکسیژن و کربن ج- کربن و هیدروژن د- اکسیژن- نیتروژن و گوگرد


62-
از سوختن کامل سوخت در موتور در شرایط ایده ال چه موادی بدست می آید؟ الف- دی اکسید کربن و منو
اکسید کربن ب- بخار آب و کربن ج- بخار
آب و منواکسید کربن د- بخار آب و دی اکسید کربن
63-توسط
ساسات در کاربراتور ونتوری ثابت
...........................
الف- سوخت را زیاد می
کنیم. ب- هوای
ورودی را کم می کنیم. ج- سوخت و هوا را زیاد می کنیم.
د- هر سه مورد صحیح است.
64-
اگر در دور آرام موتور خاموش شود عیب از ................................ می
باشد. الف- مدار دور آرام ب- لقی میل دریچه ج- خال زدن پلاتین د-
الف و ب صحیح است.
65-
در هنگام بستن پمپ بنزین بر روی موتور شیطانک آن باید
............................. قرار بگیرد. الف- بر
روی میل سوپاپ ب- در زیر
میل سوپاپ ج-
بر روی میل لنگ د-
بر روی دایره خارج از مرکز میل سوپاپ
66-
در صورت داشتن لوله برگشت از کاربراتور به باک، پمپ بنزین از
نوع......................... است. الف- فعال
ب- غیر فعال ج- تمام اتوماتیک د-
تمام مکانیکی
67-
نسبت وزنی مخلوط سوخت به هوا برای اشتعال کامل کدام گزینه است؟ الف- 1به 7 تا
1 به 9 ب-
1به 9 تا 1به 11 ج-
1به 13 تا 1به 15 د-
1به 17 تا 1به 20
68-
غنی بودن سوخت باعث خروج ................................ از اگزوز می
شود. الف- دود آبی رنگ
ب- دود سفید رنگ ج- دود خاکستری رنگ د-
دود سیاه رنگ
69-
تعریف عدد اکتان کدام گزینه
است؟
الف- تمایل به اشتعال
بنزین ب- مقاومت بنزین در برابر
خودسوزی ج- مقدار رقیق بودن بنزین
د- مقدار خام سوزی حاصل از اشتعال بنزین
70-
اضافه کردن واشر بین بین پمپ بنزین و بدنه سیلندر باعث ....................... می
شود. الف- کاهش فشار پمپ بنزین ب- افزایش فشار پمپ
بنزین ج- فلوت کردن
کاربراتور د- مورد ب و ج
71-
سرریز کردن «فلوت کردن» کاربراتور به چه دلیل اتفاق می افتد؟
الف- فشار زیاد پمپ بنزین ب- تنظیم نبودن شناور ج- گشاد شدن ژیگلور شناور د- فشار کم پمپ بنزین
72-
کدام گزینه علائم رقیق بودن سوخت را بیان می
کند؟
الف- عطسه زدن در کاربراتور و دیر روشن شدن موتور ب- خروج دود
سیاه رنگ از اگزوز ج- مصرف زیاد بنزین و زود روشن
شدن موتور د- هرسه گزینه صحیح است.
73-
مدار پمپ شتاب دهنده به چه منظور استفاده می
شود؟ الف-
زود روشن شدن موتور ب- گرم کردن موتور
بهنگام سرد بودن موتور ج- کمی و صرفه جویی در مصرف سوخت
د- جلوگیری از مکث موتور زمانیکه به پدال فشار
می دهیم.
74-
علائم سوراخ شدن دیافراگم در کاربراتورهای ونتوری متغیر کدام
است؟ الف- موتور روشن نمی
شود. ب- موتور خاموش نمی
شود. ج- موتور در دور آرام خوب کار می کند اما
گاز
نمی خورد. د- موتور گاز می خورد اما شتاب ندارد.
75-
اثر ونتوری در کاربراتور عبارت است
از:
الف- ازدیاد و کاهش سرعت هوا ب-
ازدیاد فشار و کاهش سرعت هوا ج- ازدیاد سرعت و کاهش
فشار هوا د-
کاهش فشار و کاهش سرعت هوا
76-
باز بودن ساسات و کثیف بودن فیلتر هوا در کاربراتور ونتوری متغیر باعث
...............
می گردد. الف- کم شدن قدرت و کشش موتور
ب- بالا رفتن مصرف سوخت
ج- نامیزان کار کردن« ریپ زدن» موتور
د- بالا رفتن مصرف سوخت
77-
اتمیزاسیون « اتمیزه شدن» در کاربراتور
چیست؟
الف- نسبت مخلوط هوا به بنزین
ب-
پودر شدن و گرد شدن سوخت و مخلوط شدن آن با هوا ج- مخلوط شدن یک
اتم سوخت با یک اتم اکسیژن د-
مخلوط شدن یک مولکول هوا با یک مولکول سوخت
78-
ژیگلور برقی در کاربراتور ونتوری ثابت :
الف- با
ازدیاد دور موتور مقدار
سوخت مدار قدرت را افزایش می دهد.
ب- با قطع کردن ترمینال ING
سویچ مجرای سوخت مدار اصلی را قطع می کند.
ج- با قطع کردن ترمینال ING
سویچ مجرای سوخت مداردور آرام را قطع می کند.
د- با ازدیاد دور موتور مقدار
سوخت مدار سرعت را افزایش می دهد.
79-
دو عدد سوراخ موجود در قسمت پایین پیستون کاربراتور استرامبورگ برای چه
کاری است؟ الف- ایجاد خلاء در کاربراتور
ب- ایجاد خلاء در مانیفولد
ج- ایجاد خلاء در بالای دیافراگم
پیستون د- ایجاد
خلاء در پایین دیافراگم پیستون
80- حالت مکش در محفظه اختلاط کاربراتور چگونه ایجاد می شود؟
الف- بوسیله حالت مکش پیستون موتور
ب- بوسیله پمپ شتاب دهنده ج- بوسیله
پمپ بنزین د- بوسیله سوخت پاشیده شده در آن
81-
چنانچه سوزن سوپاپ شناور در روی نشیمنگاه خود آب بندی
نباشد: الف- کاربراتور
سرریز« فلوت»
می کند. ب-
به علت رسیدن بنزین بیشتر، موتور ساده تر روشن می شود. ج- به علت رسیدن
بنزین بیشتر به موتور قدرت
افزایش می یابد. د- بنزین به پیاله
نرسیده و موتور خاموش می شود.

82-
ساییدگی دایره خارج از مرکز میل سوپاپ باعث ................... می
شود. الف- کار نکردن سوپاپ
ها ب- کار نکردن دلکو ج-
کاهش میزان خروجی پمپ د- همه موارد
83-
گرفتگی ژیگلور دور آرام در کاربراتور ونتوری ثابت باعث ................ می
گردد. الف- خاموش شدن موتور در
دور آرام ب- ریپ زدن موتور در دور زیاد ج- تند
کار کردن موتور د- هرسه مورد
84-
منفذ و پارگی جزئی دیافراگم در کاربراتور ونتوری متغییر چه مشکلی را بوجود
می
آورد؟ الف- لرزش در موتور
ب-
تند کار کردن موتور ج- ریپ
زدن در دور زیاد د- موتور در دور
آرام کار می کند اما زیر بار
نمی رود.
85-
مصرف بنزین در کاربراتور ونتوری متغییر اتو ماتیک چگونه تنظیم می
شود؟ الف- بوسیله ی بستن مهره
ته سوزن کم می شود. ب- بوسیله ی باز کردن مهره ته سوزن کم می
شود. ج-
بوسیله ی بستن پیچ پایین ژیگلور د- بوسیله ی باز
کردن
پیچ پایین ژیگلور
86-
کدامیک از عوامل زیر در تبخیر سریع سوخت نقش مهمی دارد؟
الف- فشار و سرما ب-
خلاء- پودر و سرما ج-
پودر- خلاء و گرما د- پودر و گرما
87-
در کاربراتور دو دهانه :
الف- هر دو دهانه آن با هم
کار می کنند. ب- دو دهانه بطور مجزا چند سیلندر را تغذیه
می کنند. ج- یک دهانه با روشن شدن موتور و یک دهانه با
بالا رفتن دور موتور و قدرت مکش بکار می افتد.
د- دهانه ی دوم فقط زمانی کار می کند که دهانه
ی اول بشکلی از کار افتاده باشد.
88-
در کاربراتورهای ونتوری متغییر اگر ژیگلور نسبت به سوزن هم مرکز
نباشد: الف- پیستون گیر می
کند. ب- یک طرف پیستون ساییده می
شود. ج- موتور سریع دور برمی دارد.
د-
مصرف سوخت موتور افزایش می یابد.
89-
ساسات اتو ماتیک در کدامیک از انواع زیر ساخته می شود؟
الف- نوع الکتریکی ب- نوع حرارتی« با آب» ج-
نوع متصل به اگزوز د- هر سه مورد صحیح است.
90- در کاربراتور حالت خلاء چگونه بوجود می
آید؟
الف- در اثر گرم شدن هوای
مکیده شده ب- در اثر تجمع هوا در پشت دریچه
گاز
ج- در اثر افزایش سرعت هوا در
ونتوری د- در
اثر بخار شدن قسمتی از ابر بنزینی
91- لقی سوزن ژیگلور کاربراتور چه عواقبی را بدنبال
دارد؟
الف- مخلوط سوخت غنی تر
از حد مجاز می شود. ب- موتور خاموش نمی شود.
ج- موتور در دور آرام خاموش می شود.
د- مخلوط سوخت ضعیف تر از حد مجاز می شود.
92- وظیفه ونتوری در کاربراتور چیست؟
الف- کاهش
سرعت و افزایش فشار ب-
کاهش سرعت و کاهش فشار
ج- افزایش سرعت و کاهش فشار د- افزایش سرعت و افزایش
فشار
93- در منطقه ی ونتوری به چه علت سوخت بصورت گاز درمی
آید؟ الف- به علت
وارد کردن
فشار روی مولکولها ب-
به علت برداشتن فشار از روی مولکولها ج- به علت عدم وجود
هوا د- به علت سرعت زیاد هوا
94- اگر قبل و بعد از ونتوری دو لوله با یک سطح مقطع نصب کنیم
سپس سیالی
را از ونتوری عبور دهیم سطح مایع در کدام لوله بالا تر می
رود؟
الف-
لوله بعد از ونتوری سطح سوخت بالاتری دارد
ب- لوله قبل از ونتوری سطح سوخت بالاتری
دارد ج- سطح سوخت در هردو لوله یکسان است د-
در لوله بعد از ونتوری سوخت
بالا نمی آید.
95- در صورت تنظیم شناور فاصله سطح سوخت از نوک شناور چه
مقدار است ؟ الف- 5
میلیمتر ب- 15 میلیمتر ج- 7
میلیمتر د- 10 میلیمتر
96- نسبت استوکیومتری در دور آرام کاربراتور .................... می
باشد. الف- 1:20 ب- 1:10
ج- 1:12 د- 1:14
97- درصورتی که بطور ناگهانی ( دفعتاً - دریچه گاز کاربراتور باز شود چه
مداری فعال می شود؟ الف- مدار ساسات ب- مدار تغییر دور ج-
مدار شتاب دهنده د-
مدار دور متوسط
98- وظیفه ی ژیگلور ترمزکننده در مدار شتاب دهنده ی کاربراتور چیست؟ الف- کمک به
ورود هوا به سیستم ب- جلوگیری از ورود هوا به مدار ج- جلوگیری از افزایش
سوخت د- جلوگیری از تخلیه خودکار سوخت
99- در کاربراتورهای ونتوری متغییر از چه سیستم ساساتی استفاده می شود؟ الف- ساسات
اتوماتیک بی متال ب- ساسات اتوماتیک آبی ج- ساسات
دریچه دستی د- استارتر مکانیکی
100- اندازه دقیق ورود سوخت و هوا به کاربراتور بوسیله
.................... تثبیت می شود. الف-
ونتوری ب- نازل ج- ژیگلور د- دریچه گاز
101- وظیفه دمپر در کاربراتور ونتوری متغییر
چیست؟
الف- افزایش حرکت
پیستون ب- کنترل حرکت پیستون در باز شدن
ناگهانی دریچه ج-
کنترل خلاء ونتوری د- کنترل دریچه گاز
102- علت اصلی خودسوزی در موتور
چیست؟
الف- افزایش بیش از
حد فشار تراکم ب- کاهش بیش از حد فشار
تراکم ج- ناخالص های موجود در
سوخت د- باقی ماندن رسوبات در سر پیستون
103- علت ایجاد احتراق زودرس کدام است؟ الف-
تغییرات فشار تراکم ب-
باقی ماندن رسوبات در سر پیستون و گرمای زیاد در سر پیستون ج- عدم
مقاوت بنزین در برابر فشار تراکم
د- وارد آمدن بار اضافی به موتور
104- درجه توانایی سوخت در برابر خودسوزی را ................
گویند. الف-
خاصیت
ضربه زنی ب- فراریت ج- درجه اکتان د-
کاویتاسیون
105- نسبت تراکم سوختی که درجه اکتان آن 97 است کدام گزینه است؟ الف- 1: 5/7
ب- 1: 2/8 ج- 1: 1:9 د- 1: 9
106- هرچه عدد اکتان سوخت کمتر باشد احتمال ضربه زنی سوخت
..................... الف- افزایش می
یابد. ب- کاهش می یابد. ج- تغییر نمی
کند. د- بطور مداوم افزایش و کاهش می یابد.
107- در صورتی که مخلوط سوخت غنی در اختیار باشد حداقل زمان
تاخیر احتراق
کدام است؟ الف- 005/0 ثانیه ب- 0005/0
ثانیه ج- 003/0 ثانیه د- 0003/0 ثانیه
108- آهنگ پیشرفت شعله در محفظه احتراق به کدام مورد بستگی
دارد؟ الف- درجه تلاطم
ب-
جهت حرکت سوخت ج- حجم مخلوط سوخت د- تعداد حباب های مخلوط سوخت
109- بنزینی که خاصیت ضد کوبش خوبی دارد ...........است و
سوختی که بیشتر
در معرض انفجار است ............ می باشد.
الف- هپتان نرمال – ایزو اکتان ب- ایزو
اکتان- هپتان
نرمال ج- ایزواکتان – ایزو هپتان
د- اکتان
نرمال – هپتان نرمال
110- مفهوم نسبت استوکیومتری چیست؟
الف- نسبت جرم ایده ال
سوخت به هوا ب- نسبت جرم ایده ال یک سوخت به
سوخت دیگر ج- نسبت جرم ایده ال هوا به سوخت د- نسبت مولکول سوخت به مولکول هوا
111- نسبت استوکیومتری ایده ال کدام است؟
الف-
12:1 ب- 14:1
ج- 16:1 د- 1: 7/14
112- کدام سنسور وظیفه ی اندازه گیری فشار مطلق هوای ورودی به مانیفولد و
ارسال آن به ECU
را برعهده دارد؟
الف- TPS ب- سنسور
اکسیژن ج- MAP د- سنسور فشار جو
113- تفاوت مقاومت NTC با مقاومت PTC کدام گزینه
است؟ الف-
در مقاومت NTC با افزایش دما
مقاومت الکتریکی افزایش می یابد.
ب- در مقاومت NTC با افزایش دما
مقاومت الکتریکی کاهش می یابد.
ج- در مقاومت PTC با کاهش دما
مقاومت الکتریکی افزایش می یابد.
د- در مقاومت PTC باافزایش دما
مقاومت الکتریکی کاهش می یابد.
114- کدام گزینه در باره ی ECU صحیح کدام است؟
الف- ECU فشار مطلق
مانیفولد را اندازه گیری می کند.
ب- ECU
دقیقا نقطه ی TDC
در سیلندر یک را مشخص می کند. ج- مقدار و زمان
پاشش سوخت را براساس اطلاعات دریافتی و پارامترهای خاص خود تعیین می کند. د- بصورت پیزوالکتریک فعالیت می کند.
115- اگر هر سیلندر دارای یک انژکتور و یک شمع باشد و پاشش انژکتور در
محفظه ی احتراق صورت گیرد نوع پاشش انژکتور کدام است؟
الف- SPI ب- MPI ج- GDI د- SDI
116- کدام گزینه روش پاشش تک نقطه ای spi را بیان می
کند؟ الف-
پاشش سوخت توسط 1 یا 2
انژکتور در مانیفولد هوا
ب-
پاشش سوخت توسط یک انژکتور برای هر سیلندر پشت سوپاپ ورودی
ج- پاشش دو انژکتور در مانیفولد
هوا
د-
پاشش سوخت توسط یک
انژکتور برای هر سیلندر داخل محفظه ی احتراق
117- کدام گزینه جزء مزایای سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت
به کاربراتوری
نیست؟ الف- گشتاور پایین در دورهای
پایین ب- گشتاور بالا در دورهای پایین
ج- کاهش مصرف سوخت
و نیز آلودگی کمتر د- بالا رفتن راندمان حرارتی و افزایش
قدرت
خروجی
118- محدوده ی دمایی برای کارکرد کاتالیست کدام گزینه است؟ الف- 200
تا 300 درجه ب-
300 تا 1000 درجه ج- 600 تا 800 د-
1000 تا 2000
119- برای تنظیم نسبت مخلوط سوخت و هوا برای کنترل مقدار CO خروجی از
............... استفاده می شود. الف- کاتالیست ب- سنسور اکسیژن ج- پتانسیومتر CO د- هر سه مورد
120- در صورتیکه مخلوط سوخت از نسبت نرمال برخوردار باشد
..................... الف- مقدار
CO و HC افزایش و مقدار NOX افزایش می
یابد.
ب- مقدار CO
و HC کاهش و مقدار NOX افزایش می
یابد.
ج- مقدار CO
و HC افزایش و مقدار NOX به صفر می
رسد.
د- مقدار CO
و HC صفر و مقدار NOX به حداکثر ممکن می رسد.
121- سنسور دور موتور جهت............... مورد استفاده قرار
می گیرد. الف- تعیین
دور موتور ب-
تعیین BDC ج- تعیین TDC سیلندر یک
وچهار د- موارد الف وج درست است .
122- سنسور سرعت خودرو در سرعت بالاتر از ......... فعال شده و
در هر
دور .......... به ECU
ارسال می کند. الف- 5 کیلومتر بر ساعت – 8 پالس
ب- 5 کیلومتر بر ساعت – 5 پالس
ج- 2 کیلومتر بر ساعت- 8
پالس د- 2 کیلومتر برساعت – 5 پالس
123- تامین برق مورد نیاز ECU ،پمپ بنزین،انژکتورها و غیره از وظایف چه قسمتی است؟ الف- باتری ب-
باتری، سوئیچ و کویل دوبل ج- کویل دوبل د-
رله دوبل و باتری
124- ECU
با گرفتن اطلاعات از چه بخشی زمان جرقه را محاسبه می کند؟ الف- سنسور دور موتور ب-
سنسور سرعت ج-
سنسور فشار هوای مانیفولد د- رله دوبل و کویل دوبل
125- وظیفه پتانسیومتر دریچه گاز « TPS »
چیست؟
الف- نشان دهنده موقعیت دریچه
گاز ب- گرم کن دریچه گاز
ج- باز کردن دریچه گاز در دور
آرام د- نشان دهنده فشار هوای ورودی از طریق
دریچه گاز
126- گرم کن دریچه گاز از چه نوع مقاومتی تشکیل شده
است؟ الف-
کاهنده ب- NTC ج- PTC د-
افزاینده
127- در حالت سویئچ باز پمپ درمدت..............ثانیه فعال
شده تا فشار
موجود در سیستم به ........بار برسد. الف- 2 ثانیه – 5 تا 6
بار ب- 2 تا 3 ثانیه – 3
بار ج- 3تا 5
ثانیه – 5تا 6 بار د- 2 تا 3
ثانیه- 5
تا 6 بار
128- کدام گزینه درمورد کنیستر صحیح نمی
باشد؟
الف-
کنیستر نوعی کنترل کننده آلودگی
است.
ب- مسیر بخارات بنزین به
مانیفولد در هنگام خاموش بودن موتور باز است.
ج- پایه منفی کنیستر توسط ECU فعال می
گردد.
د- شیر برقی کنیستر
همواره بصورت normally open است.
129- مقاومت الکتریکی انژکتورها در حدود ...............
است؟ الف-
15- 16
اهم ب- 14-15
اهم ج- 14-13
اهم د- 16-17
اهم
130- میزان فشار قابل درک ECU در ریل سوخت کدام است؟
الف- 5- 6 bar ب- 3- 5 bar ج- 3.5-
6 bar د- 3-3.5
bar
131- در چه روشی از تزریق سوخت، هر چهار انژکتور باهم تزریق
می کنند؟ الف-
ترتیبی ب- غیر ترتیبی ج- نیمه
ترتیبی د- پاشش گروهی
132- کدام گزینه جزء عملگرها در خودرو محسوب نمی شود.
الف - استپر موتور ب- شیر
برقی کنیستر ج- پتانسسیوتر دریچه گاز د- کویل دوبل
133- کدام گزینه از وظایف اسپر موتور می باشد ؟
الف - همان کار ساسات را انجام
می دهد . ب- تامین
مقدار هوای دور آرام ج - تأمین هوای اضافی در تمام گاز
د-
همه موارد
134- محل نصب سنسور دور موتور کجاست
.
الف - روی پوسته
دیفرانسیل ب- روی پوسته جعبه دنده
ج- روی پوسته
کلاچ د
- روی سر سیلندر
135-
سنسور اکسیژن(O2) در کجا نصب می شود؟
الف- هواکش ب- مانی
فولد ورودی ج- مانی فولد خروجی د- دریچه گاز
136- عدد اکتان بنزین با کدامیک از گزینه های زیر ارتباط
بیشتری دارد؟ الف-
راندمان حرارتی ب- نسبت تراکم ج- حجم مفید
د- قفل گازی
www.tak2000.ir
جواب سوال ها نیست چرا از کجا باید تهیه کرد
با عرض سلام وتشکر
میخواستم پاسخ نامه سوالات تکنولوژی سوخت رسانی داشته باشم از کجا میشه تهیه کرد
سلام دوست عزیز بهترین سایت برای دانلود بهترین پروژهای دانشجوی و دانش اموزی و حتی برنامه موبایل و کامپیوتر خوبی داره
www.tak2000.zepo.ir